Наш навчальний заклад


Результати моніторингу якості освіти
Версія для друку

Аналітичний дайджест про роботу КЗ «ДНЗ № 73 ВМР».

Вже четвертий рік поспіль наш заклад все більше і більше занурюється в STERAM-освіту. Маємо свої здобутки та перемоги з цього питання.

Перші кроки і успіхі на шляху до STERAM-освіти висвітлено у навчально-методичному посібнику вихователя-методиста О. Маричевої «STERAM - освіта в дошкільному закладі. Система роботи з формування у дітей інженерного мислення», який був презентований на міському конкурсі «Кращий навчально-методичний посібник 2017» і виборов ІІ місце. Авторський практичний матеріал: інтегровані заняття, різноманітні форми роботи з педагогами та батьками вихованців, допомогли педагогам оволодіти інтегрованим підходом до розвитку, виховання і навчання дітей, а саме розвитку критичного мислення, дизайн-освіти.

Вихователь Кагальняк І.П., переможець міського конкурсу міського конкурсу професійної майстерності «Вихователь року – 2017»,  презентувала  творчий доробок «Вихователь й малюки пізнають світ залюбки», під час якого поділилась досвідом щодо прийомів розвитку у старших дошкільнят креативного мислення та познайомила педагогічний загал міста з мотиваційним мовленнєвим прийомом як сторітелінг  під час майстер класу.

           Фото 3 , STERAM-лабораторія.

В нашому закладі створена STERAM-лабораторія, яка оснащена необхідним обладнанням і матеріалами. (фото 3) Поряд з нею знаходиться Студія дитячої творчості, в якій діти, які не зацікавились експериментальною, винахідницькою діяльністю, можуть займатись художньо-продуктивною, та театралізованою діяльністю.  Протягом 2018-2019 н.р.  реалізований проєкт «STERAM-лабораторія в закладі дошкільної освіти», який був презентований на міському конкурсі та виборов І місце. Дошкільнята, педагоги та батьки мали і мають змогу організовувати та проводити цікаві міні-заняття, освітні події та ситуації. Заслуговує на увагу перспективний план роботи в лабораторії та авторські дидактичні ігри. Проведене діагностування та обстеження дошкільників старших груп дало змогу зробити висновки про наявність позитивної динаміки в розвитку творчого потенціалу та навичок критичного мислення у малюків.

«Шукаємо підказки від природи» фото 4.

Сучасні форми роботи з дітьми, педагогами, батьками були продемонстровані  керівникам закладів дошкільної освіти міста під час семінару  на тему: «Особливості застосування сучасних педагогічних технологій в процесі формування базових компетенцій  дошкільників, необхідних для навчання у Новій українській школі». Учасники семінару високо оцінили роботу педагогічного колективу та ефективність впровадження освітніх інновацій та результати втілення в умовах закладу, а зокрема і  STERAM – освіти. В додатках до посібника представлені авторські форми роботи з дошкільниками та розважальне навчання в родинному колі «Хата на тата», під час якого були використані елементи  методики Л. Шелестової.

Навчально-методичний посібник «Природа очима маленьких інженерів», презентований на міському конкурсі та став володарем «Подільської Вікторії 2019» (фото 4). Висвітлює авторську систему роботи  щодо розвитку інженерного мислення з дошкільниками, педагогами та батьками. В ньому представлені   рекомендації щодо  осучаснення освітнього процесу в ЗДО, методичні розробки, використання яких дасть змогу педагогам суттєво підвищити якість і результативність роботи з дошкільниками, зорієнтують на конструювання живого, дієвого освітнього процесу.

Макаронна архітектура, фото 5

Публікації досвіду роботи нашого закладу розміщені на сторінках фахових видань «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Медична сестра дошкільного закладу». Вихователь-методист є лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Методична кухня 2019» оголошений фаховим виданням «Вихователь-методист дошкільного закладу». Проєкт «Експериментальне конструювання в розвитку інженерного мислення  дошкільнят» був представлений на міському конкурсі та посів ІІ місце (2020 р.) (фото 5). Провідна педагогічна ідея: розвиток інтересу малят до конструювання і дизайн-діяльності, навичок креативного та критичного мислення;  організація освітнього середовища, що відповідає сучасним актуальним завданням розвитку дітей дошкільного віку. Хоча термін реалізації проєктної діяльність ще не завершений, маємо з впевненістю сказати, що робота над розвитком конструктивних умінь,  навичок критичного мислення, цікава для дітей, є результативною, прогресивною, можна сказати життєво необхідною. Досвід роботи переконав нас, що розвиток критичного мислення нерозривно пов’язаний з мовленням  дитини.

Проте, практика свідчить, що діти досить часто відчувають труднощі під час побудови власних розмірковувань, задати відкрите запитання,  побудувати зв’язну розповідь на основі побаченого чи почутого, переказати літературний твір або скласти розповідь за картиною тощо. Одним з найпоширених розладів мовлення є порушення звуковимови та фонематичного  слуху. Тому ми вирішили змістити вектори  методичного супроводу та акцентувати більшу увагу в сторону наскрізних напрямів розвитку мовлення дошкільників із використанням ігрових прийомів. В зв’язку з цим ми організували та провели ряд методичних заходів  з педагогами та деякі з батьками вихованців. 

Діти важко переживають власну неуспішність. Щоб зарадити цьому, варто звернутися до всіх каналів сприймання й активувати емоційну і образну пам’ять. Нескінченна розмаїтість прийомів і гра допоможуть м’яко та без надмірних зусиль сформувати в дітей міцні навички та психологічну готовність до навчання у школі.

Наш заклад освіти презентував освітні форми роботи з малюками та педагогами під час міського методичного об’єднання для вихователів молодшого віку на тему: «Сучасні форми організації освітнього процесу». Вихователем А. Островською під час реалізації освітньої ситуації були «Діток гарбузи бокаті запросили погуляти» були систематизовані, поглиблені та узагальнені знання про овочі, а саме – гарбуз. Протягом організованої освітньої діяльності діти шукали відповіді на запитання: як зробити гарбузовий сік, чи проросте гарбузове насіннячко,  чи можна з насінинок створити осіннє дерево, яку пісеньку уміє співати гарбузик.  

З педагогами нашого закладу була проведена «Корисна програма: Така знайома і незнайома гарбузова родина». Проведений захід сприяв мотивації  вихователів до креативної, інноваційної діяльності, презентації та обміну досвідом різних форм роботи з дошкільниками, зокрема оволодіння навичками комунікативно-мовленнєвої діяльності. Слід також зауважити, що  авторські інтерактивні форми роботи з педагогами значно підвищують професійну компетентність педагога.   

24.02.2022 російська загарбницька війна внесла корективи у наше повсякденне життя і звичайно організацію роботи з дітьми. Робота закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану – це виклик для всіх учасників освітнього процесу. Разом з тим наш колектив впорався і з цим випробуванням. Педагогічний колектив перейшов на дистанційну форму організації освітнього процесу, враховуючи вікові особливості дітей. Індивідуальні плани педагогів під час дії правового режиму воєнного стану охоплювали наступні складові: роботу з дітьми протягом дня, співпраця з батьками вихованців, питання самоосвіти, методичні заходи в закладі. 

Вихователем-методистом О. Колосовою був розроблений орієнтовний розподіл відеозанять, відеозустрічей за пріоритетними напрямками дня. Тривалість занять для дітей молодшого та середнього дошкільного віку становила не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку – 15 хвилин.

В роботі з дошкільниками дотримувались теорії природовідповідності: розвиток здібностей та задатків; ідей патріотичного та громадянського виховання.     Всі педагоги нашого закладу долучились до дистанційної роботи. Цікаві та доступні  форми роботи з дітьми усіх вікових груп розміщені в Viber-групах, у мережі  Facebook та сайті закладу. Слід відзначити всіх педагогів, які опанувавши додаток inshot створювали  відеозаняття навчально-розважального характеру. Відео-зустрічі з використанням електронної платформи Zoom (відеоконференція) сприяли налагодженню партнерських відносин з родинами вихованців.

Хочеться відзначити ефективну конструктивну міжособистісну взаємодію педагогів,  здатність злагоджено працювати на спільний результат, та сприятливий мікроклімат в команді.

Підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу дали змогу завдання й рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їх віку. Як результат співпраці – арт-майстерні, які довели дієвість дистанційної роботи в нашому закладі.  

Значну увагу приділяють педагогічні працівники закладу самоосвіті. Опрацьовані актуальні питання організації освітнього процесу, проведені звіти  по самоосвіті.

Третій  рік поспіль ми впроваджуємо інклюзивне навчання та шукаємо інструменти поліпшення його ефективності. З метою забезпечення методичного супроводу впровадження інклюзивної освіти в закладі, була створена координаційна група, яка працювала над розробкою плану дій щодо методичного та психолого-педагогічного супроводу, розвитку інклюзивних підходів у освітньому процесі, інтегруванням їх у щоденну практику роботи. З дітьми з ООП в інклюзивних групах № 6 (середня) та № 5 (старша), працювали асистенти вихователів та спеціалісти: психолог, дефектолог, реабілітолог, логопед. Слід відзначити, що пізнавальний розвиток дітей з особливими освітніми потребами має позитивну динаміку. 28.01.22 р. відбулось засідання команди психолого-педагогічного супроводу з визначенням рівнів підтримки дітей, в зв’язку зі змінами в законодавчій базі. Проте, виконати заплановану роботу в повному обсязі нам вдалось, знову таки не вдалося.

      Війна – жорсткий «тренажер», який випробує на стійкість нашу здатність керувати емоціями, трансформувати деструктивні переживання в конструктивні.



Новини

Сонечко

Архів новин