Наш навчальний заклад


Гурток "Казкова мозаїка"
Версія для друку

Перспективний план роботи гуртка «Казкова мозаїка» 

 з дітьми старшого дошкільного віку

Місяць

Тема і мети заняття

Зміст роботи

Вересень

1. «Здрастуй, театр!»

Мета: Викликати інтерес до театралізованої діяльності; Дати дітям уявлення про театр.

- Вчити використовувати невеликі монологи більш розгорнуті діалоги між персонажами.

- Формувати досить необхідний запас емоцій і вражень; розвивати уяву і здібності до творчості;

- Бесіда про театр «Що ти знаєш про театр?» Розповіді дітей про відвідини театрів.

- Гра «Назви своє ім'я по - різному».

- Ігри «Склади речення», (Е.Г. Чурилова).

- Гра «Гуси» (діалог)

- Театралізована гра "Веселі перетворення" И.Петрова.

- Етюд « Вгадай, що я роблю»

2. «Улюблені казки»

Мета: вчити дітей розповідати казку з допомогою вихователя; виховувати комунікативні навички спілкування;

- Відпрацьовувати мовне дихання, тренувати видих.

- Вчити поєднувати мова з пластичними рухами; спонукати участі у театральній грі.

- Вчити дітей інтонаційно виразно промовляти слова.

 

Вчити дітей вгадувати по
виразному виконанню
казкових героїв.

 

- Бесіда про казках. Твір невеликих казок спільно з педагогом.

- Ігрові вправи зі свічкою, «зіпсований телефон»

- Ігри: «Театральна розминка»,

- «До нас гості прийшли».

- «Фраза по колу».

- Творча гра «Вгадай героя казки».

- Самостійна діяльність по розігрування знайомих казок ляльками бі - ба - бо.

3. «В гостях у С.Я.Маршака»

Мета : Дати інтонаційно - образне уявлення про вірші;

- Спонукати до образного втілення в ролі.

- Розвивати силу голосу.

- Вчити виразно рухатися, брати участь у драматизації творів.

- Бесіда за змістом вірша С.Я.Маршака «Рукавички».

- Упр «1, 2, 3, 4, 5 - будемо дружно ми грати».

- Гра «Маски» (розуміння міміки).

- Імітаційне вправа «Хто як ходить».

- Гра «Давай поговоримо» - стор 43 (Е.Г. Чурилова)

- Драматизація вірші С.Я. Маршака «Рукавички».

4 «В гостях у лесовичка»

Мета: Активізувати в мові дітей фразеологізми.

Відтворювати вірші осмислено, в заданому ритмі.

- Вчити виразної міміки і рухів в іграх - етюдах; чітко і голосно вимовляти слова.

- Вчити узгоджувати мова і рух.

- Розвивати уяву.

- Залучати до роботи в майстерні по виготовленню різних видів театрів.

- Бесіда про фразеологізмах, їх значення, застосування в театральних постановках.

- Мовна гра «Веселий дідок»(Д.Хармс).

- Рухово - мовленнєва мініатюра «Ведмедик».

- Гра - розминка «Прибирання лісу».

- Етюд «Прогулянка в ліс».

Робота в майстерні по виготовленню конусного театру «Лісові звірятка».

Жовтень

1. «Театральні професії».

Мета : Активізувати пізнавальний інтерес до театральних професій. Познайомити дітей з професіями: актор, режисер, художник, композитор.

- Розвивати мовний діапазон, силу голосу.

- Розвивати інтонаційний і фонематичний слух.

- Розвивати уяву дітей; спонукати до фантазування.

- Підводити дітей до створення образу героя, використовуючи для цього міміку, жест, руху.

- Залучити дітей до виготовлення конусного театру.

- Бесіда - діалог з дітьми: «Театральні професії». Питання до дітей пошукового характеру.

- Гра «Луна».

- Мовна гра «Про пана Трулялинского» (Ю. Тувім).

Імітаційне вправа "Зрозумій мене".

- Образно - пластичний етюд «Веселі майстри».

- Виготовлення конусного театру (продовження).

2. "Веселі сочинялки".

 

Мета: Вправляти дітей у доборі рим до слів.
Закріпити поняття "рима".
Заохочувати спільне віршування.

 

- Удосконалювати інтонаційну забарвлення мови; розвивають вміння користуватися виразними засобами мови.

- Спонукати дітей складати нескладні історії героями яких є діти.

- Розвивати уяву дітей; спонукати до фантазування.

- Бесіда про риму.

- Ігри з розвитку мовної здогадки «Рима», «Наборщик», «Шукаємо другу половину».

- Вправи на виразність інтонації. Гра - імітація «Здогадайся, про кого я говорю?»

- Рухово - мовленнєва мініатюра «Жук».

- Гра «Фантазери» (уява).

- Гра «Склади продовження історії». Розповідання дітьми історій.

- Самостійне обігрування написаних історій.

3. «Осінь золота»

 

Мета: Вчити доводити до дітей задум вірша.
Навчання плавного вільному видиху; активізація губних м'язів.

 

- Розвивати чистоту вимови, почуття ритму, виразності мови.

- Підводити дітей до створення образу героя, використовуючи для цього міміку, жест, руху.

- Розвивати інтерес до різної театральної діяльності.

- Розвивати у дітей пам'ять.

- Залучати дітей до виготовлення атрибутів.

 

- Бесіда за змістом вірша І. Бродського «Сварка».
Вправа «Осіннє листя».

 

- Вправа «Їдемо, їдемо на візку».

Гра «Півник».

- Рухова імпровізація «Летів листочок».

- Обігрування вірша «Сварка» І. Бродського.

- Виготовлення атрибутів - масок «Овочі».

4. «Збираємо врожай»

Мета: Вчити складати невеликі розповіді на задану тему.

- Розвивати бажання брати участь в інсценізаціях.

- Закріплювати вміння дітей використовувати різні засоби виразності в передачі образів.

- Погоджувати рух і мова.

- Розвивати дрібну моторику.

- Продовжувати роботу по виготовленню різних театрів.

- Бесіда про збирання врожаю восени. Складання невеликих оповідань дітьми.

- Пальчикова гра «За роботу».

- Хороводная гра «Веселий хоровод».

- Інсценізація пісні « збирай Урожай».

- Гра з імітацією рухів "Хто як ходить?"

 

- Продовжити роботу по виготовленню конусного театру.

Листопад

1. «Ми йдемо в театр»

Мета: ознайомити з правилами поведінки в театрі; викликати інтерес і бажання грати (виконувати роль «касира», «білетера», «глядача»); виховувати дружні взаємини.

- Розвивати звукове увагу.

- Вміння співвідносити рух зі словом, виразно передавати образи героїв.

- Удосконалення граматичного ладу мовлення, діалогічної форми мовлення.

- Бесіда - гра: «Як поводитися в театрі».

- Вправа: «Вгадай по звуку»

- Ритмічна гра "Краплі" М. Картушина.

- Пантоміми: "Рибалки і рибки".

- Етюд «Подружки».

- Гра «Король».

- Самостійна сюжетно - рольова гра «У театрі».

2. «Що таке емоції ?».

Мета: Познайомити з поняття «Емоція».

- Розвивати здібності дітей розуміти емоційний стан іншої людини і вміти адекватно виразити свій стан.

- Удосконалювати діалогічну форму мовлення.

- Вчити поєднувати мова з пластичними рухами.

- Спонукати в обіграванні міні - сценок.

- Виховувати дружні, партнерські взаєморозуміння.

- Бесіда і розглядання сюжетних картинок, що зображують різні емоції.

- Гра «Вгадай емоцію».

- Вправа «День народження».

- Етюд на вираження основних емоцій "У бджілки хвороби".

- Етюд «Привітання».

- Гра "Придумай веселий і сумний діалог між Білкою і Стрілкою".

- Гра "Світло мій люстерко скажи".

- Обігрування міні - сценки "Полянка".

3. «Що таке інтонація ?»

Мета: Ознайомити з поняттям «інтонація».

- Формування навичок звуковимови.

- Розвиток мімічної та інтонаційної виразності.

- Розвивати творчість у процесі виразного читання вірша.

- Удосконалювати вміння передавати емоційний стан героїв віршів мімікою, жестами.

- Бесіда - Знайомство з поняттям «Інтонація».

- Гра «Звірята».

- Гра «Театр».

- Гра «Зіпсований телефон».

- Рухово - мовленнєва мініатюра «Попрыгушки»

- Виразне читання віршів А.Барто і обігрування.

4. «Хто в теремочку живе»

Мета: Удосконалювати вміння дітей переказувати казку.

- Вчити засобами міміки і жестів передавати найбільш характерні риси персонажів казки.

- Вправляти у виконанні діалогів з урахуванням на глядача.

- Удосконалювати вміння узгоджувати рух і мова.

- Удосконалювати вміння драматизувати казку.

- Бесіда за казкою В.Бианки «Теремок». Переказ дітьми по частинах.

- Вправа "Зайчикова зарядка" М.Картушина.

- Гра « Вгадай героя».

- Відпрацювання діалогів по казці «Теремок».

- Драматизація казки за допомогою конусного театру (показ дітям мл.группы).

Грудень

1. «Здрастуй, зимонька - зима!».

Мета: Розвивати здатність дітей відчувати настрій музики і розповідати про нього.

- Розвиток сильного тривалого плавного ротового видиху.

- Розвиток предметно - побутових дій. Формування супроводжує мовлення.

- Залучити дітей у ігровий сюжет; спонукати дітей діяти в уявній ситуації; сприяти розвитку уяви.

- Відтворювати вірші осмислено, в заданому ритмі, проявляючи власне ставлення до звучної мови (ритмодикломация).

- Бесіда про зимовому настрої. Прослухати твір Вівальді «Зима».

Дихальна вправа "Як подув Дід Мороз" Н.Нищева

- Вправа «Візьмемо Ведмедика на прогулянку».

- Музично - ритмічна композиція «Снігова баба».

- Гра: "Де ми були, ми не скажемо, а що робили - покажемо".

- Гра - фантазія «В зимовому лісі».

- Вивчення та виразне читання віршів до нового року.

2. «Театр тіней».

Мета: Познайомити дітей з тіньовим театром, його походженням, технікою.

- Вправляти у координації мовлення та рухи.

- Розвивати почуття ритму, уява.

- Спонукати дітей передавати свої музичні враження творчої музичної діяльності.

- Вчити дітей виготовляти декорації для тіньового театру у формі малювання, вирізання, оформлення будь-якою технікою.

- Бесіда про тіньовому театрі, його походження.

- Перегляд фрагмента казки «Заюшкина хатинка» (тіньовий театр).

- Вправа «Зайкін день».

- Гра - імпровізація під музику "Хоровод навколо ялинки").

- Виготовляти декорації для тіньового театру у формі малювання, вирізання.

3. «Добрі слова»

Мета: Спонукати до активного сприйняття вірша. Зрозуміти смисловий зміст.

- Вчити виконувати музичну композицію, передаючи образ доброти і дружби.

- Виховувати комунікативні навички спілкування.

- Продовжувати вчити дітей передавати ритмизацией руху героїв казок.

- Читання вірша «Добрі слова». Бесіда обговорення змісту вірша.

- Гра « Назви ввічливе слово».

- Музично - ритмічна композиція: «Якщо добрий ти».

- Гра «Чарівна двері».

- Міні - інсценізація «Випадок у театрі»

- Підготовка до виступу. Підбір костюмів, виготовлення запрошень для батьків.

4. Дозвілля «Ввічливі слова». Виступ перед батьками.

Мета: Заохочувати творчу активність дітей; підтримувати інтерес до виступу на публіці.

 


Виступ дітей перед батьками групи.

 

Січень

1. «Пограємо з пальчиками»

Мета: Знайомство з пальчиковым театром. Освоєння навичок володіння цим видом театральної діяльності.

- Розвивати дрібну моторику рук в поєднанні з промовою.

- Формування почуття музичного темпу.

- Розвиток почуття ритму і координації рухів.

- Розвиток сильного ротового видиху.

- Відпрацьовувати уміння дітей розігрувати казки за допомогою пальчикового театру.

- Бесіда про пальчикових театрі. Розгляд видів пальчикових ляльок. Знайомство з навичками володіння цією технікою.

- Пальчикова гра «Будиночок».

- Вправа «Булька».

- Гра "Балалайка" И.Лопухина.

- Ритмічна гра "Метелиця" р.н.п

- Розігрування дітьми знайомих казок з допомогою пальчикового театру.

2. «Граємо в казку»

Мета: Розвивати вміння дітей давати характеристику персонажам казки «Два жадібних ведмедика».

- Розвивати у дітей виразність жестів, міміки, голосу.

- Вчити дітей взаємодіяти один з одним у вимові діалогів; вправляти в звуконаслідування.

- Формувати інтонаційну виразність мовлення.

- Викликати бажання брати участь в іграх - драматизациях.

- Читання казки «Два жадібних ведмедика» та бесіда за змістом. Характеристика персонажів казки.

- Імітаційне вправа "Танок ведмежат".

- Вправа «Скажи фразу по - різному».

- Відпрацювання діалогів: ведмежа - ведмежа; ведмежа - лисиця.

Гра:"Звірі в гостях у Снігуроньки".

- Гра - драматизація «Два жадібних ведмедика».

3. «В країні скоромовок і чистоговорок».

 

Мета: Продовжувати знайомити з жанровими особливостями скоромовок, чистоговорок.
- Відпрацьовувати у дітей дикцію проговариванием скоромовок, розвивати її.

 

- Удосконалювати чистоту вимови.

- Формування плавного тривалого видиху; активізація губних м'язів.

- Вчити координувати мова з рухом.

- Проявляти творчість у творі чистоговорок.

- Бесіда - діалог про скороговорках, чистоговорках.

- Чистомовки: "Козлик" М.Картушина та ін.

- Вправа «Сніг іде!»

- Рухово - мовленнєва мініатюра «Ванюша».

- Музично - ритмічна композиція: «Пісенька про різних мовах».

- Скоромовки : «Йшла Саша по шосе», «Бик - тупогуб» та ін.

- Самостійне твір чистоговорок.

4. «Хто такий костюмер ?»

Мета: продовжувати знайомити дітей з театральними професіями - костюмер.

- Розвивати вміння виразно передавати образи.

 

- Розвивати здатність розуміти співрозмовника по міміці, жестам.
- Формувати емоційний розвиток дітей, вправлятися у використанні жестів.

 

- Заохочувати творчу активність дітей.

- Розвиток навичок співробітництва.

- Бесіда - роздум: «Хто такий костюмер».

- Вправа «Зрозумій мене».

Гра - пантоміма: "Продовж фразу і покажи".

- Гра «Можна перейти ваш міст».

- Вірш з рухом «Дванадцять місяців».

- Гра - змагання: «Підбери костюм героя».

Лютий

1. «Наші розваги»

Мета: Вчити дітей складати невеликі розповіді з власного досвіду і виразно їх розповідати.

- Вчити розуміти емоційний стан героїв.

- Відпрацьовувати виразність передачі образу з допомогою міміки і жесту.

- Вчити поєднувати мова з рухом; розвивати уяву.

- Виховувати доброзичливе ставлення один до одного.



Новини

Сонечко

Архів новин