Наш навчальний заклад


Дидактичні ігри
Версія для друку
   Версія для друку

Дидактичні ігри з правового виховання

Дошкільнята краще засвоюють нову інформацію в ігровій формі, тому наступні ігри неодмінно стануть у нагоді під час виховного процесу.

   1. Гра «Як тебе звати?».

Мета: Усвідомлення дітьми того, що кожна людина має ім'я та по батькові.

Правила гри:

Малята стають колом, кожен передає «сердечко» і називає того, хто стоїть поруч, пестливим іменем. Останнім у колі опиняється вихователь. Вихователь привертає увагу дітей до того, що його ім'я прозвучало разом із по батькові. Пояснює , що дорослих називають на ім'я та по батькові на роботі, а на ім'я - лише близькі люди.

А як вас називатимуть, коли ви станете дорослими?

Вихователь передає сердечко і кожен називає себе на ім'я та по батькові.

 

   2. Гра «Мій день народження».

Мета: Усвідомлення дітьми того, що діти однієї вікової групи мають різні дати народження.

Правила гри:

Вихователь пояснює призначення круга поділеного на чотири сектори: зима, весна, літо, осінь. Пропонує дітям розмістити свої фотографії в секторах за датою народження  та поділитися на чотири команди.

Завдання:

Придумати, якими плодами (овочами, фруктами, ягодами) іменинники частуватимуть своїх гостей. Діти колективно вибирають і викладають плоскі зображення на круг, що символізує тацю.

 

   3. Гра «Я і моя родина»

Мета: Усвідомлення взаємопов'язаності людей у родині, свого місця у сім'ї відносно старших і молодших.

Словник: сім'я, тато, мама, брат, сестра, бабуся, дідусь, син, дочка, онук, онучка.

Правила гри:

Вихователь підводить дітей до висновку, що у кожного з них є родина. Пояснює, що родини бувають різні за складом, кількістю дітей і дорослих. Вправляти малят в називанні себе онуком, братом, сином, або онукою, сестрою, дочкою.

Завдання:

1. Малюк вибирає матрицю, яка на його думку відповідає складу його сім'ї.

2. Навпроти зображення дитини ставить літеру «Я» і далі пояснює: «для мами я дочка, для бабусі я - онука, для брата я - сестра».

3. Складання розповіді про свою родину (прізвище, ім'я по-батькові членів сім'ї, рід занять, як відпочивають удома).

 

   4. Гра: «І це чудово!»

Мета: Усвідомлення відповідальності перед своїми близькими, осмислення дієвого піклування.

Правила гри:

Малята стають колом. Вихователь дає зразок мовлення: «Мене звати Віра Іванівна. Я люблю частувати свою родину смачними пирогами». Діти роблять жест схвалення (великий палець відігнуто і піднято вгору, інші стиснуті в кулак) і хором промовляють: «І це чудово». Кожен малюк неодмінно повідомляє щось пов'язане з його піклуванням про свою сім'ю і отримує схвалення дітей.

 

   5. Гра «Сонечко веселе - сонечко сумне»

Мета: Усвідомлення дітьми того, що кожна людина має права і їх не можна порушувати.

Правила гри:

Гра використовується як частина заняття під час ознайомлення з правами дитини, їх закріплення.

Вихователь пропонує дітям пригадати, які права були порушені в казках: Г.АНДЕРСЕНА «Гидке каченя»; Ш.ПЕРО «Червона Шапочка»; Українська народна казка «Коза - дереза».

Вихователь пропонує дітям викладати промінці до веселого або сумного сонечка, відповідно моральної ситуації в казці:

До якого сонечка ми звертаємось?



Новини

Сонечко

Архів новин