Наш навчальний заклад


Річний звіт про діяльність
Версія для друку

Звіт завідувача КЗ «ДНЗ №73 ВМР» про роботу закладу

 у 2022-2023 навчальному  році.  

Заклад дошкільної освіти №73 здійснює освітню  діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту КЗ «ДНЗ №73 ВМР», затвердженого рішенням міської ради №531 від 23.12.2016 року.

Зміст освітнього процесу визначається Базовим компонентом дошкільної освіти. Педагогічний колектив працює за  програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років  «Дитина».

Слід зазначити, що 2022-2023 навчальний рік  проходив в складних умовах воєнного стану. Такі складні умови похитнули сталий спосіб життя як педагогів, так і дітей та їхніх родин. Ми вимушені шукати змогу не переривати освітній процес. Семінари, консультації, колективні перегляди,  батьківські збори та інші форми роботи проводились у режимі онлайн з використанням програми  Zoom, (відеоконференції),  Viber-груп, групи у мережі  Facebook та сайту закладу.

Протягом  минулого навчального року педагогічні працівники закладу  приймали  активну участь у методичній роботі. Вихователь-методист Олена Колосова прийняла участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Освіта та наука крізь виклики сьогодення», з презентаційною доповіддю  та публікацією  статті в Електронному збірнику наукових праць КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти", за що отримала сертифікати та подяку. Також Олена Борисівна  ділилась досвідом роботи з  питань методичного супроводу педагога-початківця  під час вебконференції організованою Державної служби якості освіти у Вінницькій області.

О. Колосова, як керівник міської школи «Стажер-вихователь «Дебют», презентувала досвід планування освітньої діяльності з дошкільниками та створення розвивальних осередків в закладах дошкільної освіти. Педагогічні працівники протягом року приймали участь у роботі методичних об’єднань міста, майстер-класах в режимі онлайн. Участь педагогів закладу у цих заходах сприяла підвищенню їх фахового рівня, прагненню до самовдосконалення. 

Педагоги, батьки та вихованці закладу є активними учасниками міських онлайн-конкурсів: спортивних перегонів «Перші кроки» ктивну участь у ігровому квесті «У пошуках солі» взяли 19 дітей старшого дошкільного віку), виставки-конкурсу на кращу ляльку-мотанку «Берегиня роду українського», конкурсу «Україна незламна, сильна, талановита» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів». Дякуємо учасникам: Півторак Ніколь, Федорук Соломії, Гончаренко Ірі, Бурлаці Ані, Вернигородському Назару. А за підсумками Всеукраїнського конкурсу «Найкраща групова кімната ЗДО» - наш заклад зайняв І місце. ІІ місце ми вибороли  серед 100 кращих ЗДО України у загальному заліку ЛАЙТ-КОНКУРСУ «Мій улюблений дитсадок»- 2022. На сайті Міністерства освіти України у рубриці «Сучасне дошкілля під крилами захисту» розміщено веселі та креативні руханки, відеозаняття з проведення дослідів від вихователів Ірини Глушич, Майї Ковальової, Анастасії Чельнікіної та Богдани Логоші. Та найвищим досягненням цьогоріч є перемога у конкурсі в тематичній номінації «Модель STEM-закладу освіти» в рамках Чотирнадцятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2023».Там авторський колектив у складі завідувача  КЗ “ДНЗ № 73 ВМР” Валентини Гуменчук, вихователя-методиста Олени Колосової, вихователя Ірини Глушич виборов срібну медаль.

Відповідно до перспективного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» вихователі Ставер Г.В., Мотренко С.А., Чернолуцька Л.В., Чимирис О.А., Мельник І.С. пройшли курсову перепідготовку при КЗВО «ВАБО». Атестація педагогічних працівників була проведена у відповідності до вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників. За результатами атестації вихователю Бурко Т.В. було встановлено відповідність раніше присвоєній категорії «спеціаліст першої категорії, вихователю Їжаківській М.Г. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», вихователю Чернолуцькій Л.В. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», вихователю Данилюк С.М. було встановлено відповідність раніше присвоєному 11 тарифному розряду та відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист».

Значну увагу приділяють педагогічні працівники закладу  роботі з питань самоосвіти. Опрацьовані актуальні питання організації освітнього процесу, проведені звіти та презентації напрацьованих матеріалів. Результатом проведених заходів є зростання професійної компетентності та прагнення  педагогів до постійного самовдосконалення.

У закладі впроваджується внутрішня система забезпечення якості освіти.  Вона передбачає сукупність умов, процедур та заходів, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей, сприяють всебічному розвитку особистості. Цьогоріч була створена робоча групи та проведене самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Освітнє середовище». За його  результатами зроблені наступні висновки:  - напрямок «Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання та праці» – достатній рівень;

- напрямок «Створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації» – достатній рівень;

- напрямок «Формування інклюзивного, безпечного, розвивального та мотивуючого освітнього процесу» – високий рівень.

Визначені потреби в удосконаленні освітнього середовища: - облаштування на території закладу куточка «Дорожнього руху»; поповнення спортивного інвентаря для занять фізкультурою та обладнання для метеомайданчика.

Російська загарбницька війна поставила під загрозу те, що ми всі так бережно плекали - щасливе дитинство наших вихованців, внесла корективи у наше повсякденне життя і звичайно організацію роботи з дітьми. Уже другий рік частина дошкільних закладів міста працюють в дистанційному режимі, як і наш заклад освіти. Першочерговими завданнями у воєнний час є:

- налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

- організація освітнього процесу в ЗДО для всіх дітей;

- надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, у тому

числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;

- здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу

учасників освітнього процесу.

Тому, в умовах воєнного стану робота педагогів скоординована в наступних напрямках: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з родинами вихованців. Всі педагоги нашого закладу долучились до дистанційної роботи. Цікаві та доступні форми роботи з дітьми усіх вікових груп розміщені у Viber-групах, групи у мережі Facebook та на сайті закладу. Слід відзначити всіх педагогів, які опанувавши додаток inshot (іншот) створювали відеозаняття, інші заходи навчально-розважального характеру. Відео-зустрічі з використанням програми Zoom (відеоконференція) сприяли налагодженню партнерських відносин з родинами вихованців. Як результат співпраці – арт-майстерні, які довели дієвість дистанційної роботи в нашому закладі. Хочеться відзначити особливо активних батьків:  Валентину Лук'янчук, Вікторію Федорук, Наталію Півторак, Вікторію Бурлаку, Стахміч Катерину, Логошу Богдану, Цяпало Анастасію,Нагорну Світлану, Олену Гончаренко, Красиленко Олену, Павлову Олену, Інюшину Анну, Гриняк Анну, Корнієнко Юлію, Вернигородську Олену, Кудрик Наталю,  Гуменюк Інну, Шевчук Інну, Михайленко Дарину, Яворську Марію, Пінчук Марину, Некрут Дар’ю, Симонову Наталію, Пилипенко Оксану, Луньову Віолетту і багато-багато інших.

З метою ефективного формування рівня життєвої компетенції дітей, педагогічний колектив закладу у 2022-2023 навчальному  році працював над такими пріоритетними завданнями:

- розвиток емоційного інтелекту, продовження роботи над формуванням звичок здоров’язбережувальної поведінки; створення безпечного освітнього простору для реалізації освітньої діяльності в дистанційному або  змішаному форматі

- розширення знань дошкільників про звичаї та традиції української родини, щодо особливостей життя і побуту, їхніх звичаїв, формування  ціннісного ставлення до культурних надбань  українського народу;

- організація  роботи з розвитку гнучких навичок (soft skills) у вільній діяльності дітей, діалогової взаємодії у різних формах освітнього процесу.     

Задля виконання основних завдань річного плану та методичного зростання педагогічної майстерності педагогів, в закладі проводилась чітка, систематична, різноаспектна за змістом методична робота.

Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи  сприяли ефективному росту фахової майстерності педагогів. Онлайн-сервіси допомагають «іти в ногу з часом» та урізноманітнювати методичну роботу. Основні цілі освітньої роботи з дітьми та шляхи їх досягнення за допомогою різних форм, методів  і засобів відображає план. Зробити його якісним і вибудувати освітню діяльність так, щоб кожна дитина почувалася комфортно і впевнено, мала змогу виявляти ініціативу, самостійність  вчились вихователі в ході методичного квесту «Володар планів». Опанувати методичний прийом кейс-технології, активізувати знання педагогів щодо створення безпечного, психологічно комфортного середовища, здатність надавати психолого-педагогічну підтримку дітям допоміг методичний захід  «Валіза безпеки в умовах надзвичайних ситуацій».

Активізувати та розширити знання педагогів щодо використання засобів музейної педагогіки в народознавчій та освітній діяльності закладу, сприяв брейнстормінг на тему "Формування художньо-естетичних цінностей та мистецької культури дітей дошкільного віку". Була проведена виставка-презентація «Хустина-оберіг» з QR-кодами ( різні форми роботи з дітьми), які можна використати в освітній діяльності.

        Педагогічні читання на тему «Святковий живопис  Марії Приймаченко»,  які пройшли в нашому закладі, сприяли більш детальному ознайомленню педагогів з біографією талановитої художниці, стилем примітивізму, в основі якого лежать українські казки, легенди, оповідання а також  можливістю використання у роботі з дошкільниками.

       Семінар-практикум "Разом до безбар'єрного суспільства" сприяв мотивації педагогів до толерантного використання термінології  на позначення нозологій.

        З метою  розвитку гнучких навичок, творчого потенціалу педагогів, комунікативних здібностей  була проведена вихователями І. Глушич, М. Ковальовою школа педагогічної майстерності на тему: "Ігрові технології для розвитку критичного мислення". Лариса Чернолуцька поділилась секретами методичної кухні як обговорити відомий мультфільм і створити власний під час освітнього коворкінгу "Історія одного кадру".

        В рамках проєкту в нашому закладі пройшли тренінгові заняття з психологом КЗ «ДНЗ 24 ВМР» Оленою Слободянюк, вихователі виконали вправи на відновлення емоційного потенціалу та зняття емоційного напруження .

        Питання збереження та зміцнення здоров’я дітей – неймовірно актуальне, особливо в умовах воєнного стану. Слід відзначити  цікавий авторський підхід до фізкультурних руханок, які сприяють  відновленню емоційної рівноваги,  вихованню активної життєрадісної дитини засобами фізичного виховання

Відкритий показ, педагога Т. Бурко на тему: «Кулінарні страви й овочеві забави», показав як можна крім приготування корисних для здоров’я страв, створити умови для проведення серії дослідів, спонукати до експериментування на кухні, розвивати пізнавальні та творчі здібності у процесі спільної діяльності, сприяти налагодженню  співпраці в здійснені освітнього процесу з родинами вихованців. Колективний перегляд вихователя М. Іжаківської, під час якого педагог продемонструвала інтегрований підхід в опануванні сенсорних еталонів та фізичного розвитку дошкільників, взаємодію з родинами вихованців. На педагогічній раді на тему «Синергія партнерства на шляху збереження здоров‘я дитини» педагоги обговорили шляхи збереження емоційного здоров’я дітей в умовах воєнного стану, забезпечення додаткової підтримки дітям з ООП. Гуртом докладаємо зусиль для вдосконалення своїх професійних умінь, шукаємо нові способи і методи роботи, відповідні новим умовам життя

Національно-патріотичне виховання набуло сьогодні небувалої ваги. В такий важкий для нас час, батьки і педагоги співпрацюють заради мирного майбутнього нашої держави. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів і громадянської позиції у дітей має приклад батьків. Під час загальних  зборів, що пройшли в режимі онлайн-вебінару родини груп № 2, 4, 6, 8, 9, 11 презентували свої досвіди виховання  «Міцна родина – сильна Україна» (сімейний конкурс). Колективний перегляд вихователя старшої групи С. Данилюк "Музей цікавих речей", дистанційна робота вихователів в ході тематичних тижнів «Обереги нашого дому», «Різдвяний віночок», «Шевченківські дні», «Великодні свята»,  сприяли формуванню ціннісного ставлення та поваги до культурних надбань українського народу, закріпленню знань про мистецтво як результат творчої діяльності митців, ознайомленню із  хустиною як елементом українського національного одягу, вихованню ціннісного ставлення до родини, батьківського дому. Управлінням Державної служби якості освіти у Вінницькій області у закладі було проведено вивчення питання щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання у закладах освіти. Попередні висновки спеціаліста позитивні.

Колектив закладу неодноразово долучався до різних благодійних та волонтерських акцій: закупівля ліків та теплих речей для захисників, плетіння оберегів, виготовлення енергетичних  батончиків, акція «Від дитини до дитини» (збір іграшок та україномовної літератури для дітей Балаклії), Всеукраїнська акція «Happy Мяу для Мурчика»(допомога тваринам у притулку). Допомогу було надано територіальній обороні м. Вінниці та надіслано до військової частини А7085 перший Вінницький стрілецький батальйон, 35 бригада морської піхоти імені М. Остроградського. Активними учасниками багатьох акцій були батьки і вихованці.

Яскравим прикладом створення підгрунтя для формування м'яких навичок у старших дошкільнят став колективний перегляд вихователя Л. Чернолуцької на тему: "Анімація власноруч". Діти вправлялись в умінні розмірковувати,  щоб обґрунтувати свою думку, вчились вигадувати історію на запропоновану тему, проявляти творчість, ініціативність, самостійність у підходах до виконання пізнавальних  завдань, а також проявили інтерес до винахідництва та конструктивної діяльності.

У дошкільному віці закладається фундамент інтелектуального, соціального, емоційного, особистісного розвитку,  і саме дошкільна освіта дає основу для подальшого розвитку м'яких навичок та критичного мислення. Тому і продовжують педагоги використовувати елементи STREAM-освіти у своїй діяльності. Працюючи дистанційно, опановують нові, сучасні форми донесення інформації до малят.

 Четвертий рік поспіль ми впроваджуємо інклюзивне навчання та шукаємо інструменти поліпшення його ефективності. З метою забезпечення методичного супроводу впровадження інклюзивної освіти в закладі, була створена координаційна група, яка працювала над розробкою плану дій щодо методичного та психолого-педагогічного супроводу, розвитку інклюзивних підходів у освітньому процесі, інтегруванням їх у щоденну практику роботи. З особливими дітьми в інклюзивних групах № 6 (старша) та № 12 (старша), дистанційно працюють асистенти вихователів, а з дітьми, які перебувають у місті, спеціалісти: психолог, дефектолог, реабілітолог, логопед. Заняття з дітьми проходили відповідно графіка. Цьогоріч робота з вихованцями з особливими освітніми потребами будувалась з урахуванням  визначених рівнів підтримки.  На засіданні команди психолого-педагогічного супроводу було відзначено, що пізнавальний розвиток дітей з особливими освітніми потребами має позитивну динаміку. Проте, виконати заплановану роботу в повному обсязі нам не вдалось.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу

спільно с профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної

політики в галузі охорони праці. Завідувачем В. Гуменчук, вихователем – методистом О.Колосовою, заступником завідувача з господарства Л. Гаврилюк регулярно і своєчасно проводилися інструктажі, навчання по дотриманню ТБ та ППБ, дане питання систематично розглядалося на педгодинах, виробничих нарадах. Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. В травні, в рамках Тижня безпеки дитини було проведено обєктове тренування.

Рівень підготовки до школи дітей старших груп, зважаючи на реалії

нашого сьогодення, був вивчений не на належному рівні. Багато вихованців старших груп відвідують чергові заклади міста та інші приватні заклади і центри розвитку дитини. Педагоги старших груп прагнули дистанційно охопити всіх вихованців. Регулярно розміщувались на онлайн-ресурсах змістовні і пізнавальні відеозаняття, забезпечувався зворотній зв’язок. Зі слів батьків та вивчення надісланих ними відеоматеріалів можна зробити висновок про позитивну динаміку у розвитку пізнавальних процесів, інтелектуального та фізичного розвитку вихованців.

Велику увагу працівники закладу приділяють  естетичному вигляду груп, коридорів, всіх приміщень закладу, педагоги дбають про змістовне наповнення мініпедкабінетів. За державний кошт обладнана і поповнюється ресурсна кімната для занять дітей з особливими освітніми потребами. Також з міського бюджету були виділені кошти на гідравлічне випробовування та промивку теплового обладнання, повірку манометрів, трасформаторів і термометрів, перезарядку вогнегасників, випробовування системи пожежогасіння, придбання другого комплекту обладнання для пожежного щита. Під час дистанційної роботи діти у закладі не перебували і не харчувались. Проте для  забезпечення безпечності продукції на всьому шляху харчового ланцюга (відповідно до системи НАССР) у нас розроблена відповідна документація, придбане необхідне обладнання. Всі приміщення чисті, обладнані, готові до прийому дітей.

Останнім часом працюємо над створенням тимчасового укриття в овочесховищі. По можливості будемо здійснювати  очну форму освітнього процесу зі старшими дошкільнятами.

 

Сьогодні ми згуртувалися й обов'язково переможемо ворога, а потім відбудуємо нашу прекрасну країну. Тримаймося разом, щоб відсвяткувати її  нашою  великою  родиною.



Новини

Сонечко

Архів новин