Дидактичні ігри з правового виховання Дошкільнята краще засвоюють нову інформацію в ігровій формі, тому наступні ігри неодмінно стануть у нагоді під час виховного процесу. 1. Гра «Як тебе звати?». Мета: Усвідомлення дітьми того, що кожна людина має ім'я та по батькові. Правила гри: Малята стають колом, кожен передає «сердечко» і називає того, хто стоїть поруч, пестливим іменем. Останнім у колі опиняється вихователь. Вихователь привертає увагу дітей до того, що його ім'я прозвучало разом із по батькові. Пояснює , що дорослих називають на ім'я та по батькові на роботі, а на ім'я - лише близькі люди. А як вас називатимуть, коли ви станете дорослими? Вихователь передає сердечко і кожен називає себе на ім'я та по батькові. 2. Гра «Мій день народження».Мета: Усвідомлення дітьми того, що діти однієї вікової групи мають різні дати народження. Правила гри: Вихователь пояснює призначення круга поділеного на чотири сектори: зима, весна, літо, осінь. Пропонує дітям розмістити свої фотографії в секторах за датою народження та поділитися на чотири команди. Завдання: Придумати, якими плодами (овочами, фруктами, ягодами) іменинники частуватимуть своїх гостей. Діти колективно вибирають і викладають плоскі зображення на круг, що символізує тацю. 3. Гра «Я і моя родина»Мета: Усвідомлення взаємопов'язаності людей у родині, свого місця у сім'ї відносно старших і молодших. Словник: сім'я, тато, мама, брат, сестра, бабуся, дідусь, син, дочка, онук, онучка. Правила гри: Вихователь підводить дітей до висновку, що у кожного з них є родина. Пояснює, що родини бувають різні за складом, кількістю дітей і дорослих. Вправляти малят в називанні себе онуком, братом, сином, або онукою, сестрою, дочкою. Завдання: 1. Малюк вибирає матрицю, яка на його думку відповідає складу його сім'ї. 2. Навпроти зображення дитини ставить літеру «Я» і далі пояснює: «для мами я дочка, для бабусі я - онука, для брата я - сестра». 3. Складання розповіді про свою родину (прізвище, ім'я по-батькові членів сім'ї, рід занять, як відпочивають удома). 4. Гра: «І це чудово!»Мета: Усвідомлення відповідальності перед своїми близькими, осмислення дієвого піклування. Правила гри: Малята стають колом. Вихователь дає зразок мовлення: «Мене звати Віра Іванівна. Я люблю частувати свою родину смачними пирогами». Діти роблять жест схвалення (великий палець відігнуто і піднято вгору, інші стиснуті в кулак) і хором промовляють: «І це чудово». Кожен малюк неодмінно повідомляє щось пов'язане з його піклуванням про свою сім'ю і отримує схвалення дітей. 5. Гра «Сонечко веселе - сонечко сумне»Мета: Усвідомлення дітьми того, що кожна людина має права і їх не можна порушувати. Правила гри: Гра використовується як частина заняття під час ознайомлення з правами дитини, їх закріплення. Вихователь пропонує дітям пригадати, які права були порушені в казках: Г.АНДЕРСЕНА «Гидке каченя»; Ш.ПЕРО «Червона Шапочка»; Українська народна казка «Коза - дереза». Вихователь пропонує дітям викладати промінці до веселого або сумного сонечка, відповідно моральної ситуації в казці: До якого сонечка ми звертаємось? |