Виховання культурно - гігієнічних навичокОстаннім часом у дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах почастішали випадки отруєння дітей харчовими продуктами. З метою запобігання та недопущення випадків отруєння в нашому дошкільному закладі велика увага приділяється дотриманню інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах від 21.06.2007р. №1/9-394. Одним з цих питань є питання формування культурно-гігієнічних вимог та навичок у дітей, створення необхідних умов для організації харчування дітей. Вихователі, помічники вихователів, які беруть участь в організації харчування дітей, повинні бути ознайомлені з питаннями гігієнічного та естетичного виховання дітей. Починаючи з раннього віку, необхідно приділяти увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок підчас вживання їжі. При організації харчування необхідно дотримуватись принципів наступності, єдності вимог в дошкільному навчальному закладі та в родині. Питання раціонального харчування дітей слід включати в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлювати в інформаційних куточках. Для правильної організації годування дитини вдома, особливо у вихідні та святкові дні, батьки повинні знати режим і специфіку харчування у дошкільному навчальному закладі. З чотирирічного віку дітей навчають чергувати у групі підчас приймання їжі з використанням санітарного одягу(фартушки, косинки або ковпаки). В обов'язки чергових входить розставляти стільці до столів, хлібниці, серветниці, розкладати ложки тарілки. Не дозволяється садити дітей за столи до закінчення сервірування. В ясельних групах годування дітей, які можуть їсти самостійно, організовують так, щоб вони не чекали їжу. Після вживання першої страви, дітям необхідно відразу подавати другу страву тощо. Сервірувати столи у певній послідовності, застеляти їх скатертинами чи серветками, прикрашати букетами квітів, ставити хлібниці, серветниці, блюдечка, чашки, тарілки, розкладати ложки, виделки, ножі відповідно до розділів програми. З метою охорони здоров'я життя дітей видача готових страв здійснюється безпосередньо після закінчення приготування та бракеражу готової продукції. Працівники груп у чистому санітарному одязі(халат, фартух, хустина),чистими руками доставляють їжу до груп лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях. Час видачі готових страв з харчоблоку повинен збігатися з графіком видачі їжі та режимом дня груп. Інтервал між закінченням приготування страви та її вживанням не повинен перевищувати 30 хвилин. Починаючи з раннього віку дитини, необхідно закріпити постійне місце за столом, при цьому розмір стола та стільця підбирається відповідно до зросту дитини. Дітей привчають сідати до столу охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно. З двохрічного віку дітей привчають користуватись серветкою. Підчас годування закріплюється вміння сідати на стілець, пити з чашки, тримаючи її обома руками, виробляється навичка їсти ложкою, рідку страву їсти з хлібом, дякувати після їжі, вставати з-за столу, приставляти стілець. Руки необхідно мити безпосередньо перед тим, як дітей садять за обідні столи після приймання їжі. Дорослі прищеплюють та закріплюють навички культурної поведінки за столом. Вихователь виправляє в умінні правильно сидіти підчас приймання їжі, охайно їсти, не кришити хліб, пережовувати їжу з закритим ротом, не розливати страву, правильно користуватись ложкою, серветкою, їсти не поспішаючи, акуратно, вміти правильно поводитись за столом і сидіти прямо, не класти лікті на стіл, брати шматок хліба, що лежить ближче тощо. Правильно користуватись столовими приборами-ложкою, виделкою, ножем, страву брати потроху, в міру потреби, користуватись серветкою, після приймання їжі прополоскати рот, вимити руки, насухо витерти руки та обличчя. Дорослі допомагають дітям усвідомити необхідність дотримання правил. Виховують потребу в самостійному користуванні індивідуальними гігієнічними засобами та предметами догляду; дають елементарну інформацію про наявність в організмі мікроістот (вірусів, бактерій) та значення профілактики вірусних та інфекційних захворювань. Продовжують формувати культуру споживання їжі, навчають правильно користуватись столовими приборами, не їсти на ходу(на вулиці, в транспорті), не брати їжу брудними руками, не їсти не миті овочі та фрукти. |