Робота з педагогами | Робота з батьками | Робота з дітьми |
Пошуково-дослідницька діяльність (середній, старший дошкільний вік) | Художньо-естетична творчість, ігрова діяльність, ознайомлення з елементами біоніки, аудит |
вересень |
Екскурсія-огляд лабораторії Поповнення обладнанням, експонатами міні-музей | Екскурсія-огляд лабораторії. Поповнення обладнанням, експонатами міні-музей техніки | Екскурсія-огляд лабораторії. сер. вік: Властивості води на дотик, смак, за кольором. Дослідити як нагрівається вода у природі та вдома. ст. вік: Вода чиста і брудна. Дослід «Хмаринки»: кругообіг води в природі | Ігрова вправа «Краплинки» Вправа бажань «Мушля» Підказки від природи «Місток як листок». Конструювання «Що допоможе перейти річку», «Арковий міст». Полілог «Збережемо чисту воду!» |
Бліц-опитування «Що таке STREAM-лабораторія» | Консультація «Як підготувати лабораторію вдома» | сер. вік Дослід «Випаровування води»: перехід води з одного агрегатного стану в інший під дією тепла. ст. вік Туман: утворення густої пари в повітрі при його охолодженні Дослід «Туман у банці», «Веселка власноруч» | Підказки від природи «Їстівна упаковка». Сенсорна гра «Впізнай дощ за звуком» Діалог-дослідження «Як можна зменшити шкоду від дощу», діалог-розміркування «Правила поведінки під час туману» |
жовтень |
Конкурс на кращий осередок пошуково-дослідницької діяльності в закладі | | сер. вік Навіщо корінці? Дослід «Зафарбуємо квітку» ст. вік Як побачити рух води через корінці? Дослід «Лупа з води» | Підказки від природи «Акустична квітка» Підказки від природи «Прилади здатні бачити» Мовно-логічні ігри на розпізнавання рослин Гра-роздум «Про що мріють квіти» Слухання п’єси Р. Шумана «Пора збирання винограду» |
Виготовлення лепбуків «Осінь красунечка» | Майстер – клас для батьків «Наука власноруч: досліди з саморобним обладнанням» | сер. вік Рослини і ґрунт: властивості ґрунту, необхідні для розвитку рослин Дослід: «Чи пропускає земля воду?» ст. вік Значення світла для живлення рослини Дослід: «Як листя змінює колір» | Казка власноруч «Осінні цікавинки навколо» («Шафа знахідок» - діти збирають цікаві знахідки під час прогулянок та потім розповідають про них) Вільне конструювання «Будиночок від дощу», колективна конструкція «Місто». |
Складання авторських казок про електрику | Складання авторських казок про електрику | На світлі і в темряві Дослід «Театр тіней», «Електричні кульки» ст. вік Чому настає ніч? Дослід «Зоряне вікно» | Огляд-екскурсія міні-музею техніки ( електричні прилади: сучасне і минуле) Діалог-дослідження «Чому змінюється довжина світлового дня», «Що таке доба» |
листопад |
| Міні-фестиваль «Повітряні розваги»: ігри з вітрячками, повітряними зміями, паперовими літачками, мильними бульбашками, повітряними кульками. | сер. вік Як виявити повітря? Досліди «Вага повітря», «Чи є повітря?». «Рослини очищують повітря». ст. вік Сила вітру (буревії та суховії) Дослідити, як повітря розширюється при нагріванні й виштовхує воду з посудини (саморобний термометр) | Конструювання «Змоделюй повітряний транспорт». Підказки від природи «Вертоліт – копія бабки» Дидактична гра «Позитивні й негативні вчинки вітру». Гра-емпатія «Я - маленький вітерець» |
Майстер-клас «Чотири стихії: вода, повітря, вогонь, земля» | | сер. вік Властивості води у твердому стані Досліди з льодом. ст. вік Порівнюємо сніг та лід. Досліди «Як виміряти кількість снігу», «Де лід буде танути довше? | Гра-дослідження «Чи буває, що осінь приходить до зими на гостину?» Вправа-порівняння «Зимові та осінні кольори». Малювання на манці. |
| | сер. вік Маленьке диво – сніжинка. Вправи-досліди: «Снігове малювання», «Яскраві кульки», «Льодяні фігурки». ст. вік Що таке айсберг? Дослід: «Чому айсберг рухається?» | Діалог-розмірковування «Чи потрібний природі сніг? «Що робити, коли взимку снігу немає». Конструювання «Робот – Зимокат». |
грудень |
| | сер. вік Властивості льоду: твердий, холодний, блискучий, прозорий, неміцний, гладенький, гладенький, слизький, плаває у воді ст. вік Дослід: який буде лід із звичайної та газованої води. | Інтегрована бесіда «Зимовий ранок» Слухання п’єси Чайковського «Зимовий ранок» Правила безпечної поведінки взимку. |
Тренінг «Світ в об`єктиві: прийоми фототерапії в роботі з дітьми» | | сер. вік Виготовлення кольорових крижинок Вправа-дослід «Що приховує шматок льоду?», «Що потрібно, щоб лід розтанув?» Сонце світить і гріє навіть узимку! ст. вік Як зимують рослини під снігом, чи зігріває сніг рослини?, чим кімнатні рослини відрізняються від рослин надворі? | «Льодяний конструктор», «Льодяні фігурки» (створення конструкцій, прикрашання дерев). Квест «Гармонія в математиці» (створення фракталів) Бесіда-полілог «Якби завжди була зима….» Конструювання «Всюдихід для Антарктиди» |
«Мікрогрін – справжній суперфуд» робота батьків та педагогів (висаджування базиліка, зеленого горошку, сочевиці, гречки, броколі, руколи, зеленого салату) | сер. вік Чи мерзнуть птахи взимку? Навіщо птахам пір`я? Досліди з пір’їнкою. ст. вік Дослідження-пояснення «Як утворюються бурульки». | Бесіда-подорож «Які птахи живуть тільки в холодних краях» Підказки від природи «Природні застібки» Слухання п’єси П. Чайковського «Вальс лапатого снігу». Конструювання «Годівничка» з покидькового матеріалу |
січень |
| | сер. вік Чарівна сила магніту. ст. вік Дослід «Як побачити блискавку?» | Створи свій магнітний театр. Правила безпечного поводження з електроприладами. |
лютий |
Педагогічний нетворкінг «Геокешинг як форма впровадження STREAM-освіти в ЗДО» | Практикум для батьків на тему: «Досліди на кухні» (Найпростіші досліди) | сер. вік Молочні ріки, кольорові береги. Досліди з водою, молоком, барвниками, олією. ст. вік Содово-оцтові забавки. Досліди з содою, водою, оцетом. | Продовжуємо вчити дітей спостерігати та обговорювати результат. Ігрова вправа «Я передбачаю, що…» Створення власних рецептів харчових продуктів. Вчити дітей самостійно висувати гіпотези, та доводити їх. |
| Екскурсія–огляд міні городу мікрогрінів. Виготовлення коктейлів. | сер. вік Досліди з продуктами харчування : сирою та вареною картоплею, борошном, крохмаль. ст. вік Досліди з продуктами харчування : буряком, вишнею, малиною | Дидактична гра «Корисна та смачна їжа» Учити дітей самостійно проводити досліди спостерігати за його перебігом, обговорювати його результат. Сюжетно-рольова гра «Майстер-шеф» |
березень |
Фотовиставка «Від дослідника до винахідника» | | Весняні досліди - сер. вік Чи можна отримати після танення льоду стільки ж води, як було до того, як вода замерзла? - Де лід тане швидше? - ст. вік Лід у «шубі» ( в тканині в газеті, поліетиленовий пакет) | Запропонувати дітям самостійно продумати експеримент, провести його та розповісти про результат ( метод кооперативного навчання) Слухання «Рапсодії на тему Паганіні» С. Рахманінова |
| Відкрита лабораторія» (перегляд батьками занять у STREAM-лабораторії) | Теплопровідність матеріалів. сер. вік Дослід з гарячою та холодною водою. ст. вік Запропонувати дітям метал, пластмасу, дерево, скло самостійно придумати дослід та знайти матеріали, які передають тепло швидко або повільно. | «Мозкова атака»: «Чому різні речовини мають різну теплопровідність». Діалог-міркування з яких матеріалів зроблені ручки на сковорідках, каструлях, чайнику тощо. Чому саме ручки зроблені з таких матеріалів. Шафа знахідок - виготовлення саморобного термоса. |
| Відкрита лабораторія» (перегляд батьками занять у STREAM-лабораторії) | сер. вік Дослідження «Який ґрунт швидше затримує воду? ст. вік Висівка в ґрунт насіння зелені. Дослід «Змагання на пропускання води» (пісок, глина, каміння, земля) | Діти спостерігають, висувають припущення, пояснюють результати. Діти самостійно придумають дослід- змагання і проводять його. Висувають гіпотезу, хто стане переможцем. |