Наш навчальний заклад


Гурток "Чомусики - дослідники"
Версія для друку

 Перспективний план  пошуково-дослідницької діяльності.

 

Робота з педагогами

 

Робота з батьками

 Робота з дітьми

Пошуково-дослідницька діяльність

(середній, старший дошкільний вік)

Художньо-естетична творчість,

ігрова діяльність,

ознайомлення з елементами біоніки, аудит

вересень

Екскурсія-огляд лабораторії

Поповнення обладнанням, експонатами міні-музей

 

Екскурсія-огляд лабораторії.

Поповнення обладнанням, експонатами міні-музей техніки

 

 Екскурсія-огляд лабораторії.

сер. вік: Властивості води на дотик, смак, за кольором. Дослідити як нагрівається вода у природі та вдома.

 

ст. вік: Вода чиста і брудна. Дослід «Хмаринки»: кругообіг води в природі

Ігрова вправа «Краплинки»

Вправа бажань «Мушля»

Підказки від природи «Місток як листок».

Конструювання «Що допоможе перейти річку», «Арковий міст».

Полілог «Збережемо чисту воду!»

Бліц-опитування

«Що таке STREAM-лабораторія»

 

 Консультація «Як підготувати лабораторію вдома»

сер. вік Дослід «Випаровування води»: перехід води з одного агрегатного стану в інший під дією тепла.

 

ст. вік Туман: утворення густої пари в повітрі при його охолодженні

Дослід «Туман у банці», «Веселка власноруч»

Підказки від природи «Їстівна упаковка».

Сенсорна гра «Впізнай дощ за звуком»

Діалог-дослідження «Як можна  зменшити шкоду від дощу», діалог-розміркування «Правила поведінки під час туману»

жовтень

Конкурс на кращий осередок пошуково-дослідницької діяльності в закладі

 

сер. вік Навіщо корінці?

Дослід «Зафарбуємо квітку»

 

 

ст. вік Як побачити рух води через корінці?

 Дослід «Лупа з води»

Підказки від природи «Акустична квітка»

Підказки від природи «Прилади здатні бачити»

Мовно-логічні ігри на розпізнавання рослин

Гра-роздум «Про що мріють квіти»

Слухання п’єси Р. Шумана «Пора збирання винограду»

Виготовлення лепбуків

«Осінь красунечка»

Майстер – клас для батьків «Наука власноруч: досліди з саморобним обладнанням»

сер. вік Рослини і ґрунт: властивості ґрунту, необхідні для розвитку рослин

Дослід: «Чи пропускає земля воду?»

 

ст. вік Значення світла для живлення рослини

Дослід: «Як листя змінює колір»

 Казка власноруч «Осінні цікавинки навколо» («Шафа знахідок» - діти збирають цікаві знахідки під час прогулянок та потім розповідають про них)

Вільне конструювання «Будиночок від дощу», колективна конструкція «Місто».

Складання авторських казок про електрику

Складання авторських казок про  електрику

На світлі і в темряві

Дослід «Театр тіней», «Електричні кульки»

 

ст. вік Чому настає ніч?

Дослід «Зоряне вікно»

 Огляд-екскурсія міні-музею техніки ( електричні прилади: сучасне і минуле)

 

Діалог-дослідження  «Чому змінюється довжина світлового дня», «Що таке доба»

листопад

 

Міні-фестиваль «Повітряні розваги»: ігри з вітрячками, повітряними зміями, паперовими літачками, мильними бульбашками, повітряними кульками.

сер. вік Як виявити повітря?

Досліди  «Вага повітря», «Чи є повітря?». «Рослини очищують повітря».

 

ст. вік Сила вітру (буревії та суховії)

Дослідити, як повітря розширюється при нагріванні й виштовхує воду з посудини (саморобний термометр)

Конструювання «Змоделюй повітряний транспорт».

Підказки від природи «Вертоліт – копія бабки»

 

Дидактична гра «Позитивні й негативні вчинки вітру».

Гра-емпатія «Я - маленький вітерець»

Майстер-клас

«Чотири стихії: вода, повітря, вогонь, земля»

 

сер. вік Властивості води у твердому стані

Досліди з льодом.

 

ст. вік Порівнюємо сніг та лід.

Досліди «Як виміряти кількість снігу»,

«Де лід буде танути довше?

Гра-дослідження «Чи буває, що  осінь приходить до зими на гостину?»

Вправа-порівняння «Зимові та осінні кольори».

Малювання на манці.

 

 

сер. вік Маленьке диво – сніжинка.

Вправи-досліди: «Снігове малювання», «Яскраві кульки», «Льодяні фігурки».

 

ст. вік Що таке айсберг?

Дослід: «Чому айсберг рухається?»

Діалог-розмірковування «Чи потрібний природі сніг? «Що робити, коли взимку снігу немає».

Конструювання «Робот – Зимокат».

грудень

 

 

сер. вік Властивості льоду: твердий, холодний, блискучий, прозорий, неміцний, гладенький, гладенький, слизький, плаває у воді

ст. вік Дослід: який буде лід із звичайної та газованої води.

Інтегрована бесіда «Зимовий ранок»

Слухання п’єси Чайковського «Зимовий ранок»

 

Правила безпечної поведінки взимку.

Тренінг «Світ в об`єктиві: прийоми фототерапії в роботі з дітьми»

 

 

сер. вік Виготовлення кольорових крижинок

Вправа-дослід «Що приховує шматок льоду?», «Що потрібно, щоб лід розтанув?»

Сонце світить і гріє навіть узимку!

ст. вік Як зимують рослини під снігом, чи зігріває сніг рослини?, чим кімнатні рослини відрізняються від рослин надворі?

«Льодяний конструктор», «Льодяні фігурки» (створення конструкцій, прикрашання дерев).

Квест «Гармонія в математиці» (створення фракталів)

Бесіда-полілог «Якби завжди була зима….»

Конструювання «Всюдихід для Антарктиди»

«Мікрогрін – справжній суперфуд»

робота батьків та педагогів

 

(висаджування базиліка, зеленого горошку, со­чевиці, гречки, броколі, руколи, зеленого салату)

сер. вік Чи мерзнуть птахи взимку? Навіщо птахам пір`я?

Досліди з пір’їнкою.

 

 

ст. вік Дослідження-пояснення «Як утворюються бурульки».

 

Бесіда-подорож «Які птахи живуть   тільки в холодних краях»

Підказки від природи «Природні застібки»

Слухання п’єси П. Чайковського «Вальс лапатого снігу».

Конструювання «Годівничка» з покидькового матеріалу

січень

 

 

сер. вік Чарівна сила магніту.

 

ст. вік Дослід «Як побачити блискавку?»

Створи свій  магнітний театр.

 

Правила безпечного поводження з електроприладами.

 

лютий

Педагогічний нетворкінг «Геокешинг як форма впровадження STREAM-освіти в ЗДО»  

Практикум для батьків на тему: «Досліди на кухні» (Найпростіші досліди)

сер. вік Молочні ріки, кольорові береги. Досліди з водою, молоком, барвниками, олією.

 

ст. вік Содово-оцтові забавки.

Досліди з содою, водою, оцетом.

Продовжуємо вчити дітей спостерігати та обговорювати результат.

Ігрова вправа «Я передбачаю, що…»

Створення власних рецептів харчових продуктів.

Вчити дітей самостійно висувати гіпотези, та доводити їх.

 

Екскурсія–огляд міні городу мікрогрінів. Виготовлення коктейлів.

сер. вік Досліди з продуктами харчування : сирою та вареною картоплею, борошном, крохмаль.

 

ст. вік Досліди з продуктами харчування : буряком, вишнею, малиною

Дидактична гра «Корисна та смачна їжа»

Учити дітей самостійно проводити досліди спостерігати за його перебігом, обговорювати його результат.

Сюжетно-рольова гра «Майстер-шеф»

березень

Фотовиставка «Від дослідника до винахідника»  

 

Весняні досліди

- сер. вік Чи можна отримати після танення льоду стільки ж води, як було до того, як вода замерзла?

- Де лід тане швидше?

- ст. вік Лід у «шубі» ( в тканині в газеті, поліетиленовий пакет)

Запропонувати дітям самостійно продумати експеримент, провести його та розповісти про результат ( метод кооперативного навчання)

Слухання «Рапсодії на тему Паганіні» С. Рахманінова

 

Відкрита лабораторія» (перегляд батьками занять у STREAM-лабораторії)

 

Теплопровідність матеріалів.

сер. вік Дослід з гарячою та холодною водою.

ст. вік Запропонувати дітям метал, пластмасу, дерево, скло самостійно придумати дослід та знайти матеріали, які передають тепло швидко або повільно.

«Мозкова атака»: «Чому різні речовини мають різну теплопровідність».

Діалог-міркування з яких матеріалів зроблені ручки на сковорідках, каструлях, чайнику тощо. Чому саме ручки зроблені з таких матеріалів.

Шафа знахідок - виготовлення саморобного термоса.

 

Відкрита лабораторія» (перегляд батьками занять у STREAM-лабораторії)

 

сер. вік Дослідження «Який ґрунт швидше затримує воду?

 

ст. вік Висівка в ґрунт насіння зелені.

Дослід «Змагання на пропускання води» (пісок, глина, каміння, земля)

 

Діти спостерігають, висувають припущення, пояснюють результати.

 

Діти самостійно придумають дослід- змагання і проводять його. Висувають гіпотезу, хто стане переможцем.



Новини

Сонечко

Архів новин