Наш навчальний заклад


Річний звіт про діяльність
Версія для друку
 
 
 
 
Звіт завідувача КЗ «ДНЗ №73 ВМР» про роботу закладу
у 2019-2020 навчальному році.

Заклад дошкільної освіти №73 здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту КЗ «ДНЗ №73 ВМР», затвердженого рішенням міської ради №531 від 23.12.2016 року.
Зміст освітнього процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти. Педагогічний колектив працює за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина».
Протягом 2019-2020 навчального року педагогічні працівники закладу приймали активну участь у методичній роботі міста. 5 грудня 2019 року на базі нашого закладу був проведений семінар для керівників закладів дошкільної освіти міста на тему: «Особливості застосування сучасних педагогічних технологій в процесі формування базових компетенцій дошкільників, необхідних для навчання у Новій українській школі». Завідувач КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Гуменчук В.В., презентувала учасникам семінару досвід роботи закладу з питань впровадження в освітній процес нових підходів, оригінальних технологій у роботі з дітьми, педагогами, батьками. Педагогами закладу були продемонстровані різні форми роботи з малюками та батьками. Так, вихователь І. Кагальняк з дошкільнятами середнього віку в ході цікавої, насиченої освітньої події відкривала різні секрети парасольок: історію виникнення, коли і для чого потрібні, яка з тканин не пропускає вологу і чому. Також малята під час створення «незвичайних картин» з природнього та іграшкового матеріалу, милувались природніми явищами. Пізнавально-розважальне шоу «Хата на тата», яке було організовано і проведено разом з татусями старших груп № 11,12 (вихователі Чимирис О.А., Вечірко В.П.), сприяло закріпленню умінь дітей впізнавати та розрізняти геометричні фігури у найближчому оточенні, вправлянню у читанні слів, створенню власноруч картин та прояву креативності у виготовленні рухливих ігор з покидькового матеріалу. Старші дошкільнята під час гри-стратегії «Молочна країна» (вихователь Чернолуцька Л.В.) дізнавались про користь молочних продуктів, як можна створити сир та перевірити його якість, показали уміння планувати свою діяльність, обираючи та виконуючи певні ролі: директора, менеджера, лаборанта, рекламного агента, вантажника. Зацікавив присутніх художньо-методичний мікс «Секрети розвитку дитини по-українськи» за участю педагогів, вихованців та батьків. Учасники високо оцінили роботу педагогів закладу, ефективність впровадження освітніх інновацій та результати їх втілення.
В минулому навчальному році наші педагоги також ділилися досвідом з молодими вихователями міста в ході заняття школи вихователів-стажерів на тему «Ігрова діяльність дошкільників. Роль вихователя в організації ігрової діяльності дітей». Вихователь Кагальняк І.П. провела екскурсію-огляд осередків ігрової діяльності для дітей середнього дошкільного віку та поділилась досвідом роботи з питань організації творчих ігор з дітьми протягом дня, а вихователь Чельнікіна А.В. продемонструвала ефективні методи та прийоми роботи з мовленнєвого розвитку під час драматизації казки «Про солодку ріпку». Свої творчі здібності та навички вихованці молодшої групи продемонстрували під час будівельно-конструктивної гри «Відбудуємо місто», яку провела Зварич І.В, а вихователь С. Данилюк організувала та провела з дітьми старшого дошкільного віку сюжетно-рольову гру «Відкриття мінімаркету».
Вихователь-методист О. Маричева презентувала освітній проект «STREАM-лабораторія в закладі дошкільної освіти» для вихователів старших груп закладів дошкільної освіти міста, який сприяв підвищенню рівня теоретичної та практичної підготовки педагогів з питань інтеграції пошуково-дослідницької діяльності дітей.
Відповідно до перспективного плану на 2019 - 2020 н.р. підвищення кваліфікації педагогічних працівників КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» вихователі Кагальняк І.П., Чельнікіна А.В., Ковальова М.Ю., Глушич І.В., Успенська С.М., керівники музичні Поліщук Л.С., Сидорова Д.М., завідувач Гуменчук В.В. пройшли курсову перепідготовку при ВАНО. При цьому слід зазначити, що усі педагоги опанували нову форму підвищення кваліфікації - онлайн освіту. За результатами атестації (підсумкове засідання в зв'язку з карантином, пройшло дистанційно в вайбер-групі) вихователю Чельнікіній А.В. було встановлено відповідність раніше присвоєному 11 тарифному розряду та відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист», вихователю-методисту Маричевій О.Б. встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», присвоєно педагогічне звання «старший вихователь» та нагороджено Подякою Міністерства освіти і науки України, вихователю Кагальняк І.П. та керівнику музичному Поліщук Л.С. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», вихователю Чернолуцькій Л.В. встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії», вихователю Зварич І.В., встановлено відповідність раніше присвоєній категорії «спеціаліст».
За підсумками року Грамотами департаменту освіти Вінницької міської ради нагороджено завідувача КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» Гуменчук В.В. та вихователя-методиста Маричеву О.Б. за активне впровадження та творчий підхід під час реалізації інноваційних технологій в методичній та освітній роботі.
Непросте питання - організація інклюзивного навчання. З метою забезпечення методичного супроводу впровадження інклюзивної освіти в закладі дошкільної освіти, а саме групи середнього віку № 1, завідувачем В. Гуменчук та вихователем-методистом О. Маричевою була створена координаційна група, яка працювала над розробкою плану дій щодо методичного та психолого-педагогічного супроводу, напрямів розвитку інклюзивних підходів у освітній процес, інтегруванням їх у щоденну практику роботи. На жаль карантинні заходи внесли свої корективи - робота з дітьми була призупинена, хоча слід відзначити, що пізнавальний розвиток дітей мав позитивну динаміку. 02.03.2020 ще одна група молодшого віку № 5 отримала статус інклюзивної групи.
Значну увагу приділяють педагогічні працівники закладу роботі з питань самоосвіти. Опрацьовані актуальні питання організації освітнього процесу, проведені звіти та презентації напрацьованих матеріалів. Результатом проведених заходів є зростання професійної компетентності та прагнення педагогів до постійного самовдосконалення.
З метою підвищення якості освітнього процесу, формування рівня життєвої компетенції дітей, педагогічний колектив закладу у 2019-2020 навчальному році працював над такими пріоритетними завданнями у а саме:
- робота з розвитку конструктивно-проектної діяльності, зокрема конструювання за малюнком, фотографією, схемою, словесними інструкціями.
- створення умов для формування мовленнєвої компетентності як однією складових ключових компетенцій Нової української школи;
- продовження впровадження у педагогічну практику інтегративного підходу шляхом пов'язання у ціле окремих частин освітнього процесу, для формування у дошкільнят цілісного системного світобачення;
- оптимізація роботи з фізичного виховання дошкільників шляхом впровадження спортивних ігор та вправ.
Але в реалізацію річного плану роботи закладу довелося вносити корективи. 16 березня 2020 року всі заклади освіти, зокрема й дошкільні, були закриті на карантин через епідемію коронавірусу. Нові умови соціальної ізоляції похитнули сталий спосіб життя як педагогів, так і дітей та їхніх родин. Ми вимушені шукати змогу не переривати освітній процес. Тому, в умовах віддаленої роботи вихователь-методист Маричева О.Б. скоординувала роботу педагогів в наступних напрямках: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками. З цією метою в онлайн-сервісі Google Форми були створені платформи для дистанційного навчання: «Лайфхаки для батьків: граємось, розвиваємось під час карантину», «Дистанційне навчання педагогів». Частина педагогічних працівників перейшли в режим дистанційної роботи. Випробували себе на готовність до змін у сучасному динамічному світі, а саме організацію відео-зустрічей для малюків, роботу з батьками, педагоги закладу Чернолуцька Л.В., Успенська В.М., Зварич І.В., Ковальова М.Ю., Кагальняк І.П., Поліщук Л.С., Глушич І.В., Чельнікіна А.В., Романовська О.Б., Олійник Т.А. З часом приєднались ще вихователі Речіч А.П. Чимирис О.А, Іванова Н.П. Вихователі використовували тематичний підхід, орієнтувались на програмові вимоги для певного віку. Відео-зустрічі мали навчально-розважальний характер. Аби зацікавити дітей до активної діяльності педагоги використовували демонстраційний матеріал та об'єднували сюжети мінізанять у серіал за допомогою одного героя, або предмета (вихователі раннього віку Успенська В.М., Їжаківська М.Г.). Особливо слід відзначити цікаву форму онлайн-зустрічей вихователя середньої групи №4 Кагальняк І.П., яка створила тематичний блок на тему: «Кулінарна педагогіка». Заслуговують на увагу також колажі з життя малюків у садочку до карантину, «Спогади про минуле» старших дошкільнят, відеоряд «Онлайн-випускний». Практика показала, що для дистанційного навчання необхідні певні умови: технічні вміння і ІКТ-компетентність самих педагогів (наявність технічного обладнання: планшет, смартфон, уміння користуватись онлайн-платформами, володіння прийомами побудови і проведення онлайн-зустрічей з дошкільниками).
Протягом навчального року методкабінет ЗДО та мініметодкабінети всіх вікових груп поповнились новими методичними розробками, літературою. Матеріал систематизований за освітніми лініями відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти. Завдяки дистанційній роботі педагоги закладу створили каталог власних інтернет-посилань. Належна увага приділена педагогами закладу питанням створення системи матеріальних цінностей для забезпечення життєдіяльності та всебічного розвитку особистості дитини, організації сучасного розвивального предметно-ігрового середовища. Оновлені дитячі ігрові осередки, центри самостійної художньої діяльності. Найбільшої результативності пошуково-дослідницька діяльність дошкільників досягла під час реалізації проекту «STREАM-лабораторія в закладі дошкільної освіти». Педагоги мали змогу створювати ситуації успіху для кожної дитини завдяки диференційованому підходу під час проведення експериментальної діяльності.
З метою реалізації інтегративного підходу до побудови освітнього процесу засобами STREAM-освіти творча група продовжила роботу за темою «Впровадження STREАM - освіти у освітній процес ЗДО». Вихователь Кагальняк І.П. та вихователь-методист Маричева О.Б. прийняли участь у практичному семінарі «Результати запровадження STREАM - освіта в практику роботи» 25-26 жовтня 2019 року. З членами творчої групи проведені круглі столи на теми: «Пізнаємо красу чисел та геометричних фігур», «Технології або таємничі перетворення», «Родинні свята у стилі «арт-м'юзик-сейшн». Педагоги опрацювали літературу з теми в періодичних фахових виданнях.
Проаналізувати досвід організації дошкільної освіти Франції, Великобританії, Німеччини та виокремити ідеї, які можна застосувати у розвитку дошкільної освіти в Україні педагогічний колектив мав змогу під час педагогічних читань на тему: «Теоретико-методичні засади організації дошкільного виховання в різних освітніх системах країн Європи».
Заслуговують на увагу проведені заняття річного семінару-практикуму «Спортивні ігри і вправи - ефективний засіб фізичного виховання дошкільників», які дозволили вихователям урізноманітнювати свої форми роботи з дітьми. Педагоги закладу переконались у необхідності заохочення дошкільнят до спортивних ігор та вправ, пропаганди здорового способу життя та співпраці з батьками вихованців у цьому питанні.
З метою удосконалення роботи з розвитку конструктивної діяльності вихованців засобами розвивальних ігор та вправ, була проведена педагогічна рада на тему: «Розвиток технічних здібностей та винахідницьких умінь дошкільнят засобами конструктивної діяльності». Вихователі ділились власним досвідом роботи, презентувати будівельно-конструктивні ігри, вправлялись у розв'язуванні проблемно-пошукових освітніх ситуацій.
Розвивально-ігрове середовище груп дошкільного віку наповнене необхідними конструкторськими наборами, що спонукає дітей до активної ігрової діяльності. Усі ігрові зони оформлені у відповідності до вікових вимог. Вони дають змогу дитині перебувати в позиції активного діяча, включають можливість реалізації самостійної та вільної творчої конструктивної діяльності. Особливо заслуговують на увагу осередки будівельно-конструктивних ігор груп № 13, 4, 11, 12. Це різновиди конструкторів: пластмасові, металеві, дерев'яні, магнітні, LEGO-набори; покидьковий матеріал: корки й кришечки від пляшок, мотузочки, прищіпки, поролон, коробочки; природній матеріал: шишки, жолуді, каштани, листя, гілочки, пір'я, насіння тощо. Слід зазначити, що у приміщенні закладу облаштована «Студія творчості», де педагоги мають можливість організовувати та проводити різноманітну конструктивну діяльність з дітьми, так як вона облаштована необхідним матеріалом. Це LEGO-набори: «Пожежний», «Місто», «Човен», металеві конструктори «Літак», «Трактор», «Велосипед», конструктори-липучки, дерев'яні та пластмасові набори, коробки з природнім матеріалом.
Щосереди в ІІ половину дня вихователі усіх вікових груп планують дизайн-діяльність. Різноманітна пізнавальна діяльність малят, їх враження від цікавої інформації знаходять своє відображення в конструюванні. Діти середньої групи №4 створили з природного матеріалу за технологічними картами різні ситуації, де використовуються парасольки: пляж, ліс (дерево, як парасолька для тварин), вулиця міста в дощову погоду, гриб (як парасолька для комах).
На вирішення одного з пріоритетних завдань закладу, а саме створення умов для формування мовленнєвої компетентності як однієї з ключових компетенцій Нової української школи була спрямована робота педагогічної ради на тему: «Роль художньої літератури у вихованні та розвитку мовлення дітей дошкільного віку». Досвідчені вихователі мали змогу поділитись досвідом використання найбільш ефективних методів і прийомів для інтеграції художньої літератури та образотворчого мистецтва, а молодь взяти його на озброєння для впровадження в роботу з дошкільниками. Більш детально педагог Чельнікіна А.В. під час практикуму познайомила з дієвим методом, а саме «Розробка інтелектуальної карти літературного твору». Тісний зв'язок художньої літератури з іншими розділами Освітньої програми «Дитина» прослідковується в роботі вихователів закладу. Так на початку заняття вихователь Олійник Т.А. мотивувала дітей більш старанно виконувати правила догляду за обличчям, руками, уривком з вірша К. Чуковського «Мийдодір» та відгадуванням загадок про предмети особистої гігієни. Під час організованої діяльності «Що потрібно рослинам для росту» з молодшими дошкільниками педагог Бурко Т.В. використовувала художнє слово під час фізкультхвилинки (вірш про кімнатні рослини) та загадки про рослини під час пошуково-дослідницької діяльності.
Змістовна робота здійснюється вихователями на заняттях з художньої літератури. Так, вихователь старшої групи № 12, Чимирис О.А, під час вивчення вірша «Кімнатні квіти», Н. Григор'євої за допомогою запитань сформувала загальне уявлення про його зміст, після чого діти використовуючи мнемотехнічний прийом «піктограму» вивчали його напам'ять. Слід відмітити заняття Речіч А.П. ( середня група № 1), під час якого педагог ретельно продумала запитання за змістом твору, провела словникову роботу, закріпила структуру твору (початок, основна частина, кінець), зробила установку для дітей перед повторним читанням та навчала дітей переказу твору В. Сухомлинського «Що найсмачніше» за мнемотаблицями. Романовська О.Б., вихователь середньої групи № 2, на занятті використала прийом моделювання (перетворення кругів на персонажів з частковим переказом твору) як підготовчий етап до драматизації казки «Троє поросят». Цікаво, змістовно, емоційно пройшов відкритий показ заняття для молодших дошкільнят «Мовленнєві перлинки для кожної дитинки» (група №3, вихователь Чельнікіна А.В.). Вихованці в невимушеній формі змогли розіграти ігровий сюжет за віршом В. Правоторової «Веселий рецептик», розповідали вже знайомі їм вірші, вправлялись у римуванні слів, виконували творчі завдання художньо-продуктивного змісту. Також слід відзначити, що Анастасія Володимирівна, зі своїми вихованцями веде гурток «Літературна скринька», який і показав бажання дітей вивчати й виразно читати вірші напам'ять, передавати радість, сум, здивування.
На вирішення ще одного пріоритетного завдання на квітень місяць 2020 року була запланована педагогічна рада «Взаємодія педагогічного колективу та батьків вихованців щодо розвитку фізичних якостей та пропаганда здорового способу життя». Але карантин вніс свої корективи в реалізацію даного методичного заходу, тому 13.05.2020 р. засідання педагогічної ради відбулось через онлай-конференцію Zoom. Під час виступів спікер завідувач КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» провела консультацію-діалог «Особливості організації та проведення рухливих ігор в закладі дошкільної освіти». З досвіду роботи вихователь Л. Чернолуцька презентувала інтерактивний відеоролик «Працюємо разом з батьками: лайфхаки від педагогів», колективний перегляд вихователь старшого дошкільного віку Данилюк С.М. змоделювала та продемонструвала педагогам. Під час виступів спікерів учасники вносили свої думки та пропозиції за темою, які стали основою проєкту рішення педагогічної ради.
Вихователь-методист О. Маричева познайомила присутніх під час онлайн-презентації з результатами аналітичного контролю «Розвиток фізичних якостей шляхом організації системи спортивних та рухливих ігор». Особливо гостро проблема рухової активності постає в роботі з дітьми шостого року життя у зв'язку зі збільшенням кількості та тривалості занять протягом дня, зростанням інтелектуального навантаження. Включення в заняття для дітей старшого віку елементів спортивних ігор і вправ, змагань, добір різноманітних цікавих ігрових фізичних вправ, використання сюжетних дій сприяє розвитку інтересу дошкільнят до рухової діяльності. Так вихователь Чернолуцька Л.В. продемонструвала під час заняття з фізичного виховання з елементами баскетболу на тему «На арені цирку» уміння вправляти дітей старшого дошкільного віку у відбиванні м'яча від підлоги та веденні його однією рукою з відскоком об підлогу, розвиток рівноваги, швидкість, спритність. Заняття з елементами футболу для дошкільників старшої групи № 12 вихователь Чимирис О.А. провела з метою закріпити вміння дітей виконувати підготовчі вправи, спрямовані на оволодіння веденням м'яча, передачею м'яча один одному в парах та закріплення знань правил гри у футбол під час заняття на свіжому повітрі. Заслуговує на увагу розвага «У пошуках спортивних скарбів», яку провели вихователі старших груп № 8 і №12 в рамках інформаційного марафону здорового способу життя, під час якої діти познайомились з зимовими та літніми видами спорту, була проведена рухлива-гра змагання «Олімпійський волейбол повітряними кульками».
Рівень готовності дитини до навчання в Новій українській школі безпосередньо залежить від рівня сформованості базових компетенцій старших дошкільників. Зокрема з досвідом роботи з цього питання ділились педагоги під час семінару керівників в грудні місяці на базі закладу. В рамках співпраці педагогів закладу з учителями ЗОШ № 10 відповідно до плану роботи проведені заходи, які сприяли підвищенню фахового рівня педагогів щодо безболісної адаптації до НУШ. Спільно з вчителями проведена зустріч на тему «Дитячий садок і Нова українська школа: як прокласти місток», засідання круглого столу «Скоро нас чекає школа». Протягом 2019-2020 навчального року вихователі старших груп № 6, № 8, № 11, № 12 (Тарнапольська М.І., Ізгорева О.В., Чернолуцька Л.В., Данилюк С.М., Вечірко В.П., Іванова Н.П., Чимирис О.А.) проводили роботу щодо підготовки дітей до шкільного навчання, яка торкається як психофізіологічної, особистісної та інтелектуальної готовності. Дбали вони також і про фізичний розвиток дітей, зміцнення і загартування дитячого організму. В групах створені умови для побудови освітнього процесу згідно вимог освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина».
Педагогами старших груп впроваджувались елементи як традиційних так і інноваційних технологій: Н. Гавриш «Розвиток мовлення дітей засобами художнього слова», Міжнародна програма соціальної та фінансової освіти дітей 3-18 років «Афлатун», Л. Фесюкова «Виховання казкою», альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників («STREAM-освіта») К. Крутій.
Зважаючи на карантинні заходи ми не можемо в повному обсязі підвести підсумки виконання вимог Базового компоненту та сформованості компетенцій старших дошкільнят. Отже за результатами тематичного та аналітичного контролю протягом року можна зазначити, що вихователі старших груп працювали над розвитком інтересу до конструктивної діяльності, експериментування, знайомили зі світом професій, проводилось навчання лічбі, кількісні уявлення в межах 10, розв'язання простих арифметичних та логічних задач та прикладів, багато уваги приділялось операціям з множинами, умінню упорядковувати геометричні фігури, числові картки, дні тижня за певною ознакою, розвитку мовленнєвих умінь та навичок. Знання більшості дітей з математики відповідає програмовим вимогам, хоча слід звернути увагу педагогів на добір методів та прийомів, щодо навичок продуктивного та критичного мислення, інтелектуальних здібностей старших дошкільнят.
Більшість дітей у всіх групах вільно спілкуються з однолітками та дорослими, відповідно до етичних норм, вживаючи звертання. Уміють розрізняти голосні і приголосні, здійснювати усний звуковий аналіз слів, переказувати казки, складати окремі речення за малюнками, виділяти з поширених речень окремі слова. Діти мають уявлення про структуру мовлення, уміють виділяти речення із тексту. При складанні розповідей, переказу літературних творів в мовленнєвому арсеналі дітей усіх груп переважають прості речення. Також відчуваються труднощі під час складання сюжетних розповідей та з власного досвіду.
Педагоги мотивують конструктивну діяльність дітей та сприяють розгортанню конструкторсько-будівельної гри, яка в свою чергу перетворюється на творчу. Для дітей старшого дошкільного віку (вихователі Чернолуцька Л.В., Вечірко В.П., Чимирис О.А. ) були проведені освітні подорожі: «У пошуках підказок від природи», «Екскурсія по проспекту». Як результат організованої діяльності з ініціативи дітей в групі № 12 можна було спостерігати розгортання творчої гри «На будівництві», а діти старшої групи № 8 під керівництвом Данилюк С.М., створювали умови для сюжетно-рольової гри «Відкриття супермаркету».
Вихователі груп старшого дошкільного віку з метою формування інтересу до світу мистецтва організовували екскурсії, відвідували виставки книг та робіт, які влаштовувала міська бібліотека.
Фронтальний контроль групи молодшого віку № 13, вихователі Зварич І.В., Ковальова М.Ю., дозволяє констатувати, що планування освітнього процесу ведеться відповідно вимог Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». В групі обладнані різні центри розвивального простору; наявний ігровий матеріал, як дидактичний так і розвивальний. Розміщення осередків здійснено з урахуванням програмових, вікових, статевих відмінностей та індивідуальних уподобань дітей групи, що забезпечує оптимальні умови для розвитку дошкільників.
Вихователі забезпечені методичною літературою в достатньому обсязі відповідно до вимог програми. Діти групи мають навички культури мовлення, більшість вихованців розмовляють відповідно до вікових особливостей, проявляють бажання спілкуватися, але виконання програмових вимог у правильній та чіткій вимові усіх звуків, переказ змісту добре знайомих творів потребує удосконалення.
Варто наголосити, що педагоги групи приділяють достатню увагу формуванню в дошкільнят уявлень про навколишній світ та природу. Природничий осередок групи містить календар природи, рослини, рекомендовані програмою предметні картинки різної природничої тематики.
Однією із ефективних додаткових форм організації освітнього процесу в умовах дошкільного навчального закладу є гурткова робота, яка спрямована на задоволення потреб та інтересів дітей до певного виду діяльності, виявлення та розвиток у них загальних та спеціальних здібностей. З огляду на це, у закладі протягом поточного навчального року функціонували такі гуртки: фізкультурно-оздоровчого циклу «Грація» (степ-аеробіка) керівник вихователь Кагальняк І.П., художньо-естетичного напрямку гуртки: «Казкова мозаїка» керівник Чимирис О.А. (старший дошкільний вік); «Літературна перлинка» - керівник Чельнікіна А.В. (молодший дошкільний вік); «Хореографічний» - керівник музичний керівник Сидорова Д.М. (старший дошкільний вік); «Співаночка» - керівник Поліщук Л.С, пошуково-дослідницької діяльності «Чомусики-дослідники» - керівник Романовська О.Б. (середній дошкільний вік); логіко-математичний - керівники Речіч А.П., Каюк С.М., «Економічний ігроленд» керівник Чернолуцька Л.В. (старший дошкільний вік).
Карантинні заходи внесли корективи і в щорічні міські дитячі конкурси. В цьому навчальному році департаментом освіти були оголошені та проведені наступні онлайн-конкурси: «Розмай дитячих талантів» у рамках міського фестивалю дитячої творчості «Чарівна квітка» та «День зі спорту починаємо» у рамках міського чемпіонату «Старти надій» серед вихованців закладів дошкільної освіти. Серед вихованців КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» в номінації: «Наповню піснею свій край квітучий» (соло) високий рівень виконавської майстерності продемонструвала Марія Маренгевич (старша група № 12). Підтримку розвитку та збереження національно - культурної спадщини продемонструвала родина Халяви в номінації: «Родиноньку до купки зберу - пісню дзвінку заведу» (середня група № 4). Творчий підхід та індивідуальність виконавців представлені у номінації художнє читання : Аліна Глушич "Я маленька Українка" (старша група № 11), та Зонюк Матвій "Наші мами" (старша група № 6).
Прийняли участь у чемпіонаті з різних видів спорту серед вихованців в рамках міського чемпіонату «Старти надій» та отримали перемогу: вихованець старшої групи № 11 Корнієнко Артем в номінації «Кожен день по розпорядку робим разом всі зарядку», а також вихованка середньої групи Майборода Мирослава в номінації «Активний відпочинок - запорука здоров′я».
Велику увагу працівники закладу приділяють естечному вигляду груп, коридорів, всіх приміщень закладу, дбають про змістовне і комфортне перебування в ньому вихованців. Грошова премія, отримана творчою групою педагогів закладу за перемогу у конкурсі «Кращий методичний посібник - 2019», витрачена на придбання акустичної системи для музичного оформлення розваг на свіжому повітрі.
Приємно, що батьки не стоять осторонь, а приймають активну участь у цій роботі. В групі №10 придбали гардини в групову кімнату. Батьківські колективи груп №3,4,6,9,10 придбали меблі, інше обладнання в групи. Докупили посуд в групах №3,4,7,8,9,13. Дошки для навчання дітей придбали в групах №2,№11, оновили іграшки в групах № 5,7, 12. За це їм велика подяка.
За кошти, які були зароблені батьками на осінньому ярмарку, придбані килими для музичної зали. Сюди ж придбали 10 стільців. Також за благодійні кошти оновлюється посуд на харчоблоці, ремонтується обладнання.
Розвивальне середовище у всіх групах постійно поновлюється ігровим та дидактичним обладнанням. Зокрема батьки забезпечують дітей матеріалом для художньо-продуктивної діяльності. Також з допомогою батьків заклад забезпечується мийними та дезінфікуючими засобами. Звіт про благодійну допомогу щомісячно висвітлюється на сайті закладу.
На даний час наш заклад має гарний, сучасний, ошатний вигляд. І велике прохання берегти те, що зроблено для наших дітей в групах, в коридорах, в залі, на майданчиках. Але ті невеликі проблеми, які виникають, нам вирішувати треба. В кожній групі вони є, і вони різні. Є проблеми у закладу в цілому. Це придбання миючих і дезінфікуючих засобів, медичних засобів для невідкладної допомоги, ремонт обладнання, завезення піску, оновлення посуду на харчоблоці, оформлення клумб. Дуже хочеться придбати для наших дітей нову ялинку для святкування Нового року, так як стару вже ставити небезпечно, оновити декорації для оформлення свят і розваг у залі. Адже наші діти варті найкращого.
Велика увага приділяється організації харчування дітей. За кошти міського бюджету встановлена 9-рівнева система очистки води на харчоблоці. Протягом року заклад було забезпечено усіма необхідними продуктами: м'ясними, рибними, молочними , овочами , фруктами, крупами, хлібобулочними виробами.
Харчування дітей здійснюється відповідно до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2005р. №1591. «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». Дітям пропонується 3- х разове харчування, влітку 4-х разове. Щоденно ведеться аналіз харчування , а в кінці тижня старшою медсестрою закладу проводиться корекція харчування з метою його покращення. Наші кухарі досвідчені і вмілі спеціалісти, вміють приготувати смачні та корисні страви з наявних продуктів. Вони опанували нове обладнання. Випічку, омлети, запіканки готують у пароконвектоматі. До їх послуг холодильники, електроплити, електрокотли, електрокип'ятильник, тістоміс, електронні ваги тощо.

 


 

 

 


Новини

Сонечко

Архів новин