Проектна діяльність Метод проектів у царині дошкільної освіти можна розглядати як інструментарій впровадження сучасних психолого-педагогічних концепцій, що робить навчання дітей і дорослих партнерським, активним, результативним, адже дозволяє отримувати задоволення від процесу і результату власної та спільної діяльності. Під час проектної діяльності навчання стає особистісним надбанням та ціннісними здобутками дитини. Наш педагогічний колектив уже розробив та впровадив декілька проектів: «Літні гостини», «Ми мандруємо завзято з мамою і татом», «Використання інтерактивних форм роботи з батьками - умова успішної співпраці». На даний час у нашому закладі реалізовані проекти: * "Ознайомлення з рідним містом як засіб патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку" * "Творчі ігри в дошкільному закладі" Зараз у нашому закладі реалізований освітній проєкт «STREAM-лабораторія в закладі дошкільної освіти», який став переможцем міського конкурсу освітніх проєктів у 2018 році. З кожним кроком STREАM-освіта стає все популярнішою серед педагогів дошкілля. Причин кілька: тісна інтеграція різних освітніх напрямів, що забезпечує формування у дітей цілісної картини світу; практична спрямованість знань, що сприяє підготовці дітей до вирішення різних життєвих ситуацій; акцент на пошуково-дослідницькій діяльності, вирішенні нестандартних ситуацій, конструюванні, що сприяє формуванню у дітей інженерного мислення, вихованню інтересу до творчих і винахідницьких завдань Саме тому в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад № 73 Вінницької міської ради» займаються вивченням інноваційного підходу до розвитку, виховання й навчання дітей та можливості його реалізації. У закладі створені умови для роботи над проектом, зокрема педагогічний колектив має достатній рівень професійної компетенції і можливостей для реалізації даного проекту, облаштована SТRЕАМ-лабораторія, яка оснащена необхідним обладнанням і матеріалами. Проект авторський. Аналогічних проектів чи методичних посібників на даний час не існує. Він містить методичні рекомендації щодо організації та проведення пошуково-дослідницької діяльності в закладі на засадах STREAM-освіти, де кожен вихованець - це індивід, який матиме можливість розвитку особистісних здібностей та задатків. Заслуговує на увагу перспективний план дослідницько-експериментальної діяльності в STREAM-лабораторії, який включає дитячі експериментування, дослідження, інтелектуальні ігри і розваги. Його реалізація закладає основи для усвідомленого правильного ставлення до об'єктів природи, формує культуру інженерного мислення, інтерес до винахідництва. Цікавими є розробки різних форм роботи з педагогами і батьками щодо виховання маленьких інженерів. Освітній проект в цілому та окремі методичні розробки рекомендуються для реалізації та використання педагогам закладів дошкільної освіти з метою формування нестандартного інженерного мислення дошкільників, інтересу до пізнання Всесвіту. Впровадження інноваційних методів та прийомів у роботу з дошкільниками надихнули нас на створення авторського проєкту «Експериментальне конструювання в розвитку інженерного мислення дошкільнят». Він реалізується протягом двох років: 2020 - 2022 р.р. У цей період передбачено організація різних форм роботи з педагогами, дітьми та батьками, поповнення студії дитячої творчості різними видами конструкторів та «залишковими матеріалами», планування та реалізація різних форм роботи з дошкільниками: освітні події, ситуації, подорожі тощо. Реалізація творчого потенціалу педагога - необхідна умова оновлення освітнього процесу. Тому розпочати роботу ми вирішили з пошуку шляхів вдосконалення фахової майстерності, проявів креативності у вихователів, освоєння новітніх підходів до створення освітнього середовища. Більш детально ознайомитись з формами роботи з дітьми, батьками та педагогами можна за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=M4FGPFVPU8o |