Показники засвоєння вимог освітнього напрямку «Дитина в соціумі» Базового компонента дошкільної освіти Головне завдання реалізації освітнього напрямку «Дитина в соціумі» – розкрити дитині соціальний світ, допомогти їй здобути соціальний досвід та зрозуміти своє місце в соціумі як активного учасника. Не випадково освітні напрямки нової редакції Базового компонента визначені однією з перших серед інших, адже усвідомлення самої себе приходить до людини через ставлення до неї інших людей. З огляду на результати спостереження за старшими дошкільниками можна зазначити, що 80 % дошкільнят зорієнтовані на спілкуванні та взаємодії з дітьми, чуйно ставляться до інших людей залежно від віку та статі, а 17 % дітей лише ситуативно готові взаємодіяти з дорослими людьми різного віку. Майже 79 % дітей ініціюють дружні стосунки з тими, кому симпатизують, а 3 % зовсім не схильні до міжособистісного спілкування. Зрозуміло, що таке ставлення формується частіше в дітей з позитивним емоційним досвідом взаємодії з оточенням. Індивідуальна спрямованість родинного виховання є найпотужнішим чинником розвитку дитини. У родинному колі виховання відбувається природним шляхом – через уклад життя родини та її взаємини з оточенням. Визначальна роль сім’ї в розвитку дитини підтверджена 88 % відповідей дошкільників, які усвідомлюють поняття «сім’я», поважаючи своїх рідних. |