ЗАТВЕРДЖЕНО Завідувач КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» __________Валентина ГУМЕНЧУК ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» СХВАЛЕНО педагогічною радою КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» протокол № 1 від 31 серпня 2022 р. Вінниця, 2022 ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КЗ «ДНЗ№ 73 ВМР» Загальні положення. Планування - це завчасне визначення порядку, послідовності здійснення освітнього процесу зі вказівкою необхідних умов, використаних засобів, форм, методів. Планування роботи в КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» відповідає дотриманню нормативно-правових документів: • наказ МОН «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 13.05.2015 № 520/26965 • наказ ДСЯОУ «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» від ЗО. 11.2020 №01-11/71 Освітня робота здійснюється за: Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція) / наказ МОН молодь спорту України № 33 від 12.01.2021 р.; освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О. / Міністерство освіти і науки молоді та спорту України, 2021 р.). Лист МОН від 23.07.2020 №1/11-4960; альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREАM - освіта або Стежинки у Всесвіт». Лист ІМЗО від 14.07.2020 № 22.1/12-Г-274; парціальною освітньою програмою: «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років, (авт. Лохвицька Л. В.); парціальною програмою з фізичного виховання для дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура», М. Єфименко; «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», науково-методичний посібник / Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун; за заг. ред. О. Пометун. – Д. : «ЛІРА», 2014. Вимоги до планування. Планування освітньої роботи КЗ в «ДНЗ № 73 ВМР» в різних вікових групах відповідає наступним вимогам: - орієнтування на пріоритетні потреби сьогодення у забезпеченні належної якості розвитку, вихованості і навченості дитини дошкільного віку; - забезпечення прав дитини на реалізацію свого природного потенціалу, її основних життєвих тенденцій до самореалізації, саморозвитку і самозбереження; - забезпечення прав педагога на свободу вибору під час визначення форми планів, напряму та змісту власної педагогічної діяльності; - врахування досягнень сучасної психологічної, педагогічної наук, передового педагогічного досвіду; - здійснення на засадах доцільності, помірності, відповідності обраній стратегії та державній програмі; враховувати міжпредметні, інтегративні зв'язки, досягаючи взаємопроникнення і логічного підпорядкування всіх складових плану під час вибору тематики різних форм роботи з дітьми, визначення ускладнень змісту і методики їх проведення. Види планування. Освітня робота вихователів відображається у перспективних і календарних планах, складові яких взаємопов'язані за змістом та здійснюється за календарно-тематичним принципом на ґрунті інтегрованого підходу. Види роботи, яка планується на місяць: - комплекс ранкової гімнастики на два тижні (з ускладненням на другий тиждень), - гігієнічна гімнастика, робота з батьками, протиепідемічна заходи - орієнтовна сітка організації життєдіяльності за блочно-тематичним підходом. - інші види робіт (в т.ч. види діяльності, пов’язані з поглибленою роботою над проблемною темою, дослідно-експериментальна діяльність тощо). В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації за допомогою очної, дистанційної або змішаної форми роботи. Форма планування в дистанційному режимі згідно додатку 1. Освітній процес в КЗ «ДНЗ № 73 ВМР» характеризується проблемно-ігровою спрямованістю, передбачає пізнавальне спілкування вихователя і дітей, самостійність дітей, особистісно орієнтований підхід педагога. Проводиться у формі педагогічного спілкування в колі, різних видів занять, освітніх ситуацій та подорожей, тематичних проектів, прогулянок, екскурсій, дослідницько-пошукової діяльності, ігор, гурткової роботи, продуктивної праці, самостійної діяльності дітей відповідно до завдань фізичного, соціального, комунікативного, пізнавального та художньо-естетичного розвитку. Форми проведення занять (відеозустрічей): пізнавально-розважальні ігри-заняття, ігри-стратегії, квести, геокешинг, освітні-ситуації та подорожі. Гурткова робота здійснюється за планом керівника гуртка відповідно графіку. Робота в STREAM-лабораторії організовується та проводиться згідно перспективного плану. Орієнтовне перспективне планування роботи з розвитку інженерного мислення в ході тематичних тижнів. Заняття, що вимагають підвищеної активності та розумового навантаження проводиться в першу половину дня, в дні найбільшої працездатності ( вівторок, середа). Орієнтовний розклад організованої діяльності протягом дня складено з урахуванням Гранично допустимого навантаження відповідно пріоритетних напрямів дня згідно розкладу з чергуванням різних видів діяльності, зокрема: пізнавальної, пошуково-дослідницької, конструктивно-будівельної, рухової, театралізованої діяльності та СХД: Пріоритетні напрямки дня: Понеділок «Інтелектуально-пізнавальний напрямок»; Вівторок «Художньо-мовленнєвий»; Середа «Логіко-математичний»; Четвер «Соціо-природознавчий»; П’ятниця «Художньо-естетичний». Календарно-тематичне планування освітнього процесу передбачає творчий підхід педагогів: оновлення методів та прийомів в організації роботи з дітьми, впровадження інноваційних технологій, що допомагає забезпечити якість дошкільної освіти. |