Місяць | Тема і мети заняття | Зміст роботи |
Вересень | 1. «Здрастуй, театр!» Мета: Викликати інтерес до театралізованої діяльності; Дати дітям уявлення про театр. - Вчити використовувати невеликі монологи більш розгорнуті діалоги між персонажами. - Формувати досить необхідний запас емоцій і вражень; розвивати уяву і здібності до творчості; | - Бесіда про театр «Що ти знаєш про театр?» Розповіді дітей про відвідини театрів. - Гра «Назви своє ім'я по - різному». - Ігри «Склади речення», (Е.Г. Чурилова). - Гра «Гуси» (діалог) - Театралізована гра "Веселі перетворення" И.Петрова. - Етюд « Вгадай, що я роблю» |
2. «Улюблені казки» Мета: вчити дітей розповідати казку з допомогою вихователя; виховувати комунікативні навички спілкування; - Відпрацьовувати мовне дихання, тренувати видих. - Вчити поєднувати мова з пластичними рухами; спонукати участі у театральній грі. - Вчити дітей інтонаційно виразно промовляти слова. - Вчити дітей вгадувати по виразному виконанню казкових героїв. | - Бесіда про казках. Твір невеликих казок спільно з педагогом. - Ігрові вправи зі свічкою, «зіпсований телефон» - Ігри: «Театральна розминка», - «До нас гості прийшли». - «Фраза по колу». - Творча гра «Вгадай героя казки». - Самостійна діяльність по розігрування знайомих казок ляльками бі - ба - бо. |
3. «В гостях у С.Я.Маршака» Мета : Дати інтонаційно - образне уявлення про вірші; - Спонукати до образного втілення в ролі. - Розвивати силу голосу. - Вчити виразно рухатися, брати участь у драматизації творів. | - Бесіда за змістом вірша С.Я.Маршака «Рукавички». - Упр «1, 2, 3, 4, 5 - будемо дружно ми грати». - Гра «Маски» (розуміння міміки). - Імітаційне вправа «Хто як ходить». - Гра «Давай поговоримо» - стор 43 (Е.Г. Чурилова) - Драматизація вірші С.Я. Маршака «Рукавички». |
4 «В гостях у лесовичка» Мета: Активізувати в мові дітей фразеологізми. - Відтворювати вірші осмислено, в заданому ритмі. - Вчити виразної міміки і рухів в іграх - етюдах; чітко і голосно вимовляти слова. - Вчити узгоджувати мова і рух. - Розвивати уяву. - Залучати до роботи в майстерні по виготовленню різних видів театрів. | - Бесіда про фразеологізмах, їх значення, застосування в театральних постановках. - Мовна гра «Веселий дідок»(Д.Хармс). - Рухово - мовленнєва мініатюра «Ведмедик». - Гра - розминка «Прибирання лісу». - Етюд «Прогулянка в ліс». Робота в майстерні по виготовленню конусного театру «Лісові звірятка». |
Жовтень | 1. «Театральні професії». Мета : Активізувати пізнавальний інтерес до театральних професій. Познайомити дітей з професіями: актор, режисер, художник, композитор. - Розвивати мовний діапазон, силу голосу. - Розвивати інтонаційний і фонематичний слух. - Розвивати уяву дітей; спонукати до фантазування. - Підводити дітей до створення образу героя, використовуючи для цього міміку, жест, руху. - Залучити дітей до виготовлення конусного театру. | - Бесіда - діалог з дітьми: «Театральні професії». Питання до дітей пошукового характеру. - Гра «Луна». - Мовна гра «Про пана Трулялинского» (Ю. Тувім). - Імітаційне вправа "Зрозумій мене". - Образно - пластичний етюд «Веселі майстри». - Виготовлення конусного театру (продовження). |
2. "Веселі сочинялки". Мета: Вправляти дітей у доборі рим до слів. Закріпити поняття "рима". Заохочувати спільне віршування. - Удосконалювати інтонаційну забарвлення мови; розвивають вміння користуватися виразними засобами мови. - Спонукати дітей складати нескладні історії героями яких є діти. - Розвивати уяву дітей; спонукати до фантазування. | - Бесіда про риму. - Ігри з розвитку мовної здогадки «Рима», «Наборщик», «Шукаємо другу половину». - Вправи на виразність інтонації. Гра - імітація «Здогадайся, про кого я говорю?» - Рухово - мовленнєва мініатюра «Жук». - Гра «Фантазери» (уява). - Гра «Склади продовження історії». Розповідання дітьми історій. - Самостійне обігрування написаних історій. |
3. «Осінь золота» Мета: Вчити доводити до дітей задум вірша. - Навчання плавного вільному видиху; активізація губних м'язів. - Розвивати чистоту вимови, почуття ритму, виразності мови. - Підводити дітей до створення образу героя, використовуючи для цього міміку, жест, руху. - Розвивати інтерес до різної театральної діяльності. - Розвивати у дітей пам'ять. - Залучати дітей до виготовлення атрибутів. | - Бесіда за змістом вірша І. Бродського «Сварка». - Вправа «Осіннє листя». - Вправа «Їдемо, їдемо на візку». - Гра «Півник». - Рухова імпровізація «Летів листочок». - Обігрування вірша «Сварка» І. Бродського. - Виготовлення атрибутів - масок «Овочі». |
4. «Збираємо врожай» Мета: Вчити складати невеликі розповіді на задану тему. - Розвивати бажання брати участь в інсценізаціях. - Закріплювати вміння дітей використовувати різні засоби виразності в передачі образів. - Погоджувати рух і мова. - Розвивати дрібну моторику. - Продовжувати роботу по виготовленню різних театрів. | - Бесіда про збирання врожаю восени. Складання невеликих оповідань дітьми. - Пальчикова гра «За роботу». - Хороводная гра «Веселий хоровод». - Інсценізація пісні « збирай Урожай». - Гра з імітацією рухів "Хто як ходить?" - Продовжити роботу по виготовленню конусного театру. |
Листопад | 1. «Ми йдемо в театр» Мета: ознайомити з правилами поведінки в театрі; викликати інтерес і бажання грати (виконувати роль «касира», «білетера», «глядача»); виховувати дружні взаємини. - Розвивати звукове увагу. - Вміння співвідносити рух зі словом, виразно передавати образи героїв. - Удосконалення граматичного ладу мовлення, діалогічної форми мовлення. | - Бесіда - гра: «Як поводитися в театрі». - Вправа: «Вгадай по звуку» - Ритмічна гра "Краплі" М. Картушина. - Пантоміми: "Рибалки і рибки". - Етюд «Подружки». - Гра «Король». - Самостійна сюжетно - рольова гра «У театрі». |
2. «Що таке емоції ?». Мета: Познайомити з поняття «Емоція». - Розвивати здібності дітей розуміти емоційний стан іншої людини і вміти адекватно виразити свій стан. - Удосконалювати діалогічну форму мовлення. - Вчити поєднувати мова з пластичними рухами. - Спонукати в обіграванні міні - сценок. - Виховувати дружні, партнерські взаєморозуміння. | - Бесіда і розглядання сюжетних картинок, що зображують різні емоції. - Гра «Вгадай емоцію». - Вправа «День народження». - Етюд на вираження основних емоцій "У бджілки хвороби". - Етюд «Привітання». - Гра "Придумай веселий і сумний діалог між Білкою і Стрілкою". - Гра "Світло мій люстерко скажи". - Обігрування міні - сценки "Полянка". |
3. «Що таке інтонація ?» Мета: Ознайомити з поняттям «інтонація». - Формування навичок звуковимови. - Розвиток мімічної та інтонаційної виразності. - Розвивати творчість у процесі виразного читання вірша. - Удосконалювати вміння передавати емоційний стан героїв віршів мімікою, жестами. | - Бесіда - Знайомство з поняттям «Інтонація». - Гра «Звірята». - Гра «Театр». - Гра «Зіпсований телефон». - Рухово - мовленнєва мініатюра «Попрыгушки» - Виразне читання віршів А.Барто і обігрування. |
4. «Хто в теремочку живе» Мета: Удосконалювати вміння дітей переказувати казку. - Вчити засобами міміки і жестів передавати найбільш характерні риси персонажів казки. - Вправляти у виконанні діалогів з урахуванням на глядача. - Удосконалювати вміння узгоджувати рух і мова. - Удосконалювати вміння драматизувати казку. | - Бесіда за казкою В.Бианки «Теремок». Переказ дітьми по частинах. - Вправа "Зайчикова зарядка" М.Картушина. - Гра « Вгадай героя». - Відпрацювання діалогів по казці «Теремок». - Драматизація казки за допомогою конусного театру (показ дітям мл.группы). |
Грудень | 1. «Здрастуй, зимонька - зима!». Мета: Розвивати здатність дітей відчувати настрій музики і розповідати про нього. - Розвиток сильного тривалого плавного ротового видиху. - Розвиток предметно - побутових дій. Формування супроводжує мовлення. - Залучити дітей у ігровий сюжет; спонукати дітей діяти в уявній ситуації; сприяти розвитку уяви. - Відтворювати вірші осмислено, в заданому ритмі, проявляючи власне ставлення до звучної мови (ритмодикломация). | - Бесіда про зимовому настрої. Прослухати твір Вівальді «Зима». - Дихальна вправа "Як подув Дід Мороз" Н.Нищева - Вправа «Візьмемо Ведмедика на прогулянку». - Музично - ритмічна композиція «Снігова баба». - Гра: "Де ми були, ми не скажемо, а що робили - покажемо". - Гра - фантазія «В зимовому лісі». - Вивчення та виразне читання віршів до нового року. |
2. «Театр тіней». Мета: Познайомити дітей з тіньовим театром, його походженням, технікою. - Вправляти у координації мовлення та рухи. - Розвивати почуття ритму, уява. - Спонукати дітей передавати свої музичні враження творчої музичної діяльності. - Вчити дітей виготовляти декорації для тіньового театру у формі малювання, вирізання, оформлення будь-якою технікою. | - Бесіда про тіньовому театрі, його походження. - Перегляд фрагмента казки «Заюшкина хатинка» (тіньовий театр). - Вправа «Зайкін день». - Гра - імпровізація під музику "Хоровод навколо ялинки"). - Виготовляти декорації для тіньового театру у формі малювання, вирізання. |
3. «Добрі слова» Мета: Спонукати до активного сприйняття вірша. Зрозуміти смисловий зміст. - Вчити виконувати музичну композицію, передаючи образ доброти і дружби. - Виховувати комунікативні навички спілкування. - Продовжувати вчити дітей передавати ритмизацией руху героїв казок. | - Читання вірша «Добрі слова». Бесіда обговорення змісту вірша. - Гра « Назви ввічливе слово». - Музично - ритмічна композиція: «Якщо добрий ти». - Гра «Чарівна двері». - Міні - інсценізація «Випадок у театрі» - Підготовка до виступу. Підбір костюмів, виготовлення запрошень для батьків. |
4. Дозвілля «Ввічливі слова». Виступ перед батьками. Мета: Заохочувати творчу активність дітей; підтримувати інтерес до виступу на публіці. |
Виступ дітей перед батьками групи. |
Січень | 1. «Пограємо з пальчиками» Мета: Знайомство з пальчиковым театром. Освоєння навичок володіння цим видом театральної діяльності. - Розвивати дрібну моторику рук в поєднанні з промовою. - Формування почуття музичного темпу. - Розвиток почуття ритму і координації рухів. - Розвиток сильного ротового видиху. - Відпрацьовувати уміння дітей розігрувати казки за допомогою пальчикового театру. | - Бесіда про пальчикових театрі. Розгляд видів пальчикових ляльок. Знайомство з навичками володіння цією технікою. - Пальчикова гра «Будиночок». - Вправа «Булька». - Гра "Балалайка" И.Лопухина. - Ритмічна гра "Метелиця" р.н.п - Розігрування дітьми знайомих казок з допомогою пальчикового театру. |
2. «Граємо в казку» Мета: Розвивати вміння дітей давати характеристику персонажам казки «Два жадібних ведмедика». - Розвивати у дітей виразність жестів, міміки, голосу. - Вчити дітей взаємодіяти один з одним у вимові діалогів; вправляти в звуконаслідування. - Формувати інтонаційну виразність мовлення. - Викликати бажання брати участь в іграх - драматизациях. | - Читання казки «Два жадібних ведмедика» та бесіда за змістом. Характеристика персонажів казки. - Імітаційне вправа "Танок ведмежат". - Вправа «Скажи фразу по - різному». - Відпрацювання діалогів: ведмежа - ведмежа; ведмежа - лисиця. - Гра:"Звірі в гостях у Снігуроньки". - Гра - драматизація «Два жадібних ведмедика». |
3. «В країні скоромовок і чистоговорок». Мета: Продовжувати знайомити з жанровими особливостями скоромовок, чистоговорок. - Відпрацьовувати у дітей дикцію проговариванием скоромовок, розвивати її. - Удосконалювати чистоту вимови. - Формування плавного тривалого видиху; активізація губних м'язів. - Вчити координувати мова з рухом. - Проявляти творчість у творі чистоговорок. | - Бесіда - діалог про скороговорках, чистоговорках. - Чистомовки: "Козлик" М.Картушина та ін. - Вправа «Сніг іде!» - Рухово - мовленнєва мініатюра «Ванюша». - Музично - ритмічна композиція: «Пісенька про різних мовах». - Скоромовки : «Йшла Саша по шосе», «Бик - тупогуб» та ін. - Самостійне твір чистоговорок. |
4. «Хто такий костюмер ?» Мета: продовжувати знайомити дітей з театральними професіями - костюмер. - Розвивати вміння виразно передавати образи. - Розвивати здатність розуміти співрозмовника по міміці, жестам. - Формувати емоційний розвиток дітей, вправлятися у використанні жестів. - Заохочувати творчу активність дітей. - Розвиток навичок співробітництва. | - Бесіда - роздум: «Хто такий костюмер». - Вправа «Зрозумій мене». - Гра - пантоміма: "Продовж фразу і покажи". - Гра «Можна перейти ваш міст». - Вірш з рухом «Дванадцять місяців». - Гра - змагання: «Підбери костюм героя». |
Лютий | 1. «Наші розваги» Мета: Вчити дітей складати невеликі розповіді з власного досвіду і виразно їх розповідати. - Вчити розуміти емоційний стан героїв. - Відпрацьовувати виразність передачі образу з допомогою міміки і жесту. - Вчити поєднувати мова з рухом; розвивати уяву. - Виховувати доброзичливе ставлення один до одного. |